torsdag 13 februari 2014

Dagens news , att planera inför tomorrow å ett sätt att bli extra poppis

Hej där!
 
Hoppas ni mår bra så här dagen före en av årets viktigaste dagar .
♥ Valentines day ♥ 
Vi har ju redan smygstartat firandet och gett varann världens bästa present .
Ny säng .
 All ledig tid kommer f r om nu att tillbringas där , barasåattnivet :-)))
Igår kväll ville jag ju gå och lägga mig redan före klockan åtta men jag höll ut till nio.
Tror ni att det var lätt att gå upp idag ?
Nääää , därför ligger jag kvar och bloggar allt för att slippa lämna denna skapelse .
Vilken säng , bästa investeringen ever !!!!!
Värd varenda krona och alla de timmar det tog att prova ut exakt rätt i sängbutiken :-)))
 
 När om jag väl klivit upp blir det till att planera morgondagen eftersom
jag jobbar till strax efter fem vill det till att ha allt klart redan idag .
Ja , ja , ja jag vet att det är en kommersiell dag
och att man ska ha Alla ♥ Dag varje dag ,
men varför inte passa att ta tillfället i akt och uppmärksamma
de där runt omkring dej lite extra och även de okända du möter  .
Ett leende eller en uppskattande positiv kommentar , mer behövs egentligen inte .  
 
Dagens tips .
Vill du bli riktigt extra poppis se då till att göra egna gelehjärtan.
Superlätt och såååååå lyxigt .
Bilderna är från Prinsessans kök där vi gjorde förra årets
Recept kommer på slutet.
 
 


 
Till ca 20 st attbliextrapoppis behöver du :

Pralinformar eller isbitsformar i silikon
6 gelatinblad
50 gr glukos
1 dl socker
2 1/2 dl vatten
ca 10 droppar smaksättning typ Skogssäters hallonsaft
några droppar röd karamellfärg
 
Gör så här :
 
Olja in formarna
Lägg gelatinbladen i en skål med kallt vatten
Blanda glukos, socker, vatten i en tjockbottnad kastrull
Koka på medelhög värme till 122 gr
Värm de urkramade gelatinbladen med ca 2 msk vatten.
Rör försiktigt till de är helt upplösta , det får absolut inte koka
Ta sockerlagen från värmen och blanda i det smälta gelatinet , smaksättningen
 och karamellfärgen.
Låt temperaturen sjunka till 70 gr.
Fyll sedan formarna med massan , låt svalna och stelna i rumstemperatur över natten
Rulla gelebitarna i socker eller pensla dem med matolja.
 
See ya ....mer Valentine kommer säkert  .
 
Kram B
 
 
 


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Å vad glad jag blir att du är nöjd med eran säng .är ju himla viktigt att man har en skön och bra säng så man känner sej utvilad .Men så söta hjärtan .Tack för receptet .Ha nu en skön torsdag härliga du .Ja undra om det blir något spännande i morron .Kramar Rita

ullie sa...

Tack snälla för din kommentar alltid lika kul att du kikar in . usch ja jo jag tror den kommer bli vit bara jag får me mej maken på detta hahah . övertalningsförmågan är ju rätt stor så .. Är ju dock lite sugen på en sån som ja gjorde till tjejerna men tja.. va e väl en bal på slottet hihih (avis på din ) :D och min kompis den va ju liknade som din du vet .
Underbart med valentin här ska ju firas lite men sen är det jobbkväll och jobbhelg här som gäller Ha en mysig dag i vädret kram kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin