lördag 15 februari 2014

Att kunna tänka sig att bo i höjd med understa kroken vid paraplyet


Hej hej ! 

Hoppas ni har mysig mittimånadenhelg mina vänner.
Slutet på sportlovet , början eller har ni kanske en hel vecka till kvar tills dess ?
Här har vi som vanligt haft det vecka sju , vilket märks på jobbet .
Även om jag inte jobbar ute i butik med alla kunder
så får jag ju ta hand om spåren efter dem med alla transaktioner .
Om det är många i vanliga fall så är det ännu fler under sportlovsveckan .




I kväll blir det ju dubbelfirande eftersom gårdagen inte riktigt blev som tänkt  .
En kombo av Valentine och tjugosexårig förlovningsdag , 
med lakrits och vinprovningen , en Lovemeny med b l a homemade caesardressing
 å lite annat smått å gott .
Ni ska såklart få se sen när allt är klart  ,
men först lite nytt i hallen .......
ni som följer mig på InstaG och FB vet ju att nya gardiner
 I N T E bara är det samma som nya gardiner .




Eller som min kloka , finaste , älskade änglamamma skulle ha sagt 
något jag ofta tänker på och relaterar till ......


HAR MAN GRIMMA FÅR MAN SNART HÄST !

Vilket i detta fallet betyder att O M Manhattan och nyutslagna körsbärsblommor
är det absolut första man ser när man kliver in genom dörren måste det väl betyda att
vi K O M M E R att fira in våren i N Y .......eller ????!!!!




Kan tänka mig att bo i höjd med understa kroken,
den där som paraplyet hänger på :-)))
Gardinerna kommer från HM Home och kvistarna är inhandlade på
Blomsterlandet om ni undrar.

När jag alldeles nyopererad för en månad sen tänkte shoppa mig något fint
för att fira att jag även denna gång vaknat upp ur narkosen gick det sådär .

David Ehrenstråhles Guide to Manhattan Print var planen ,
den fanns på Artilleriet när vi var i Göteborg i december ,
men dum som jag var köpte jag den inte då !

Det där med att vänta brukar sällan bli lyckat , inte denna gången heller tydligen.
Nu finns bara den där Monumentala med byggnaderna , San Fransisco och den nya London .
Guiden N Y är slut Ö V E R A L L T .
 Så går det när man inte slår till direkt ,
speciellt när det är något som bara trycks upp i få ex .

Just därför fick det bli gardinerna för att fira uppvaknandet  istället :-)))


Mer firande , ja det blir det ju framåt kvällen men innan dess  
får det nog bli en lugn dag.
Det tar betydligt mer på på krafterna att jobba än vad jag trodde.

Perfekt att ha en anledning bra ursäkt  att få ligga kvar i nya sköna sängen läääääänge ,
skön är ju bara förnamnet , snacka om att sova som en Prinsessa Drottning.
Även om jag fortfarande har värk på nätterna har jag för första gången på
jag vet inte hur länge nu sovit tre hela nätter utan några timmar tillsammans 
med Onda män och 48 timmar  på Tv4 fakta :-)))

Det är såååååå kul att vara tillbaka på jobbet 
och jag är oerhört tacksam att vara där såpass snabbt , om än bara på halvtid ett tag till.
När jag opererade den andra axeln för några år sedan tog det tre och en halv månad innan 
jag fick börja på 25 % så det är väl inte så konstigt om 
det fortfarande inte är riktigt läkt och besvärligt speciellt som det denna gång är höger .

 Nu började jag ju redan efter fyra veckor och då som sagt på halvtid.
På måndag får jag äntligen köra igång med sjukgymnastik vilket känns bra ,
även om jag vet hur jag ska eller rättare sagt inte ska belasta är det 
skönt att få lite koll av ett proffs. 



Måste skriva det igen , helt fantastiskt roligt 
 och lite scary  att ni är så många som tittar in här . 
Vissa av er  t o m flera gånger om dagen ,
närmare bestämt är ni numera cirkus femhundra  som klickar in er hit
V A R J E  D A G vecka in och vecka ut  !
Ooooooops ,T A C K  å som sagt inte så lite scary att ni är så många :-)))
Typ som ett fullsatt jumbojet Boeing 747 ..........
tänk kön till passkontrollen när alla ska igenom , den som aldrig vill ta slut .
Så många är ni som tittar in varje dag  !
Ja, ja ,ja  jag vet femhundra är en P I H för många stora därute med flera tusen
men galet många tycker lilla Moi !
Så tack till er alla kändisar och okändisar !



Bla bla bla bla bla bla ......
ni märker ju hur ogärna jag vill lämna sköna sängen ,
men nu är det dags att avsluta inlägget  , har hunnit med tre koppar kaffe 
under skrivandet så nu är det väl bara UPP å HOPPA :-)))
 Ha en bar dag så ses vi snart igen 

Kram B

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Det blir nog Hands Up här för mig. Jag försöker plöja genom alla bokstäver du har skrivit under senaste veckan och jag känner mig besegrad! Du levererar, visar massor av fina bilder från Hjärtliga veckan och "makeovers".
Jag har sportlov om en vecka, alltid vecka 9 här. Alla Hjärtans dag fortsätter vi fira här idag. Ska bjuda mannen på restaurang! ♥ Ha en skön helg!

Bittan sa...

Inte dåligt att besegra en fröken ,hörru :-))) Kan nästan tänka mig att ni har sportlov så sent ,
skönt att ha lite ledighet att se fram emot .

hemma hos lilla mej sa...

Kikar in och önskar dej en magisk lördag .Kramar Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin