tisdag 3 september 2013

Helt uppåner , sommar forever och vad man ska ta på sig nu

Hej uppånervända världen !
Inte konstigt man har megaproblemet Hubert
 med vad man ska ha på sig.
Jag är konstant alltid felklädd de dagar jag åker hemifrån tidigt och slutar på eftermiddagen ,
varm är väl bara förnamnet :-)))
Eller för att inte tala om när jag börjar vid lunch och slutar sent .
Då när man tror att man ska frysa ihjäl och man förbannar
den man som inte lyckades uppfinna full värme direkt när man startar bilen .
Ja ,jag är övertygad om att det är en man ,
en kvinna hade absolut tänkt på det :-)))
Gårdagens felaktiga outfit  spetsklänning Vila , boots Replay, tights Lindex  ,
väska Guess , halsband Pilgrim och jacka Kappahl
Inte lätt att veta hur det ska bli när termometern
går från att skrapa rutor på bilen till bikini på ett par timmar.

Hörde på nyheterna att värmen i sept i Sverige är som den B O R D E  vara i juni.
Å det ska visst fortsätta att hålla i sig .
Vad tycker ni , härligt eller inte ?
Jag älskar det förutom som sagt att man alltid är felklädd och det
där blöta fuktiga  .
Även om jag gillar årstider ,skulle jag lätt kunna bo i värmen året om .
Om jag finge önska kan jag sträcka mig till
en månad höst , en månad vinter, en månad vår och resten sommar,
en sån där lång varm solig sommar utan fukt ,
så där som det är i Asien och Västindien med sammetslena svarta varma nätter  :-)))
Hot hot hot .
Undrar vart man skulle emigrera för att få det så ?
Eller näääää det behöver jag inte få veta ,
 jag vill ju inte emigrera egentligen, inte på riktigt ,
inte från mina nära eller från Skogssäter
men drömma kan man väl alltid ....
och önska .
Tur att vi inte hann plocka in mer ute igår i a f  .
Det mesta i solstolsväg ,alla parasollerna och lounchgruppen får nog 
 stå kvar ett tag till .
Jihaaaa :-)))

Enligt  almanackan är det ju höst nu,
men inte ser det ut som det  på Skogssäter inte .....
 igår rök mina Mårbacka i a f ,
där går gränsen även för en sommarälskande Bittan.
De passade liksom inte riktigt ihop med
 pumpor och höstplanteringarna på framsidan :-)))
I år ska jag försöka mig på att övervintra dem i
Carpe Diem ( lusthuset ) 


Ha en härlig sommar , höst eller whateverdag du med .
snart ska jag återigen klä mig fel och åka till jobbet :-)))
Där vankas det det där lite för tätt återkommande årsbokslutet.
( var det verkligen ett helt år sen sist ???)
 Vi har som vanligt så många tighta deadlines att vi inte ens hinner
vara med kollegorna och käka tårta.
Den har vi beställt serverad vid skrivborden istället ,
man får inte vara dum . 
Kram Bittan


2 kommentarer:

Cicci H sa...

Om du kör lite lager på lager, bla kjol över tights kan tightsen tas av när det blir vaaaaamt :-)

hemma hos lilla mej sa...

Ja du det är inte helt lätt att veta hur man ska klä sej ! Härliga bilder ,snygg outfit Ha det gött .Kram Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin