fredag 30 augusti 2013

Att kasta sig ut på djupt vatten verkligen våga chansa på kvällen ......




Hej hej Darlingen å alla ni andra!

Vad hittar ni på för något såhär i sommarens elfte timme ?
Planerar helg och kvällens firande kanske?

Skönt att det är fredag och ikväll ska jag äntligen få se  mannen i mitt liv  .
Han den där Darlingen.
Vi som är vana att alltid vara tillsammans
 har verkligen inte slitit ut varandra denna vecka .

Jag har för ovanlighet skull börjat åtta två dagar och halv tio de andra två denna veckan ,
samtidigt som han har jobbat kväll och slutat elva .
Ja ni hajjar ju .
Det har inneburit väldig hattig sömn , jag har precis somnat och vaknar när kommer hem
vid halv ett och han vaknar när jag går upp vid sex.



Men snart är vi lediga tre dagar ihop .
lördag, söndag och måndag .
Det ska firas .
Så var det då nästan slut på augusti och
den allra sista sommarfredagen är här.
Egentligen är väl just D E T  inget speciellt att fira ,
där som tar emot att skriva ....att sommaren är slut.
Nääääää det skippar vi och firar ledighet och att hösten börjar istället  ,
japp så får det bli visst låter det mycket , mycket bättre ?




På Skogssäter ska det firas med stort F ikväll.
Å inte på vilket sätt som helst inte utan  :
Tamtadaaaaaa  ,
tänka sig att jag inte är inblandad alls ,
 Darlingen kommer att stå både för det och överraskningen ,
 men det vet han inte om .......än .

S U R P R I C E .
Nu vet D U det älskling  , både du och alla ni andra som kikar in här med
å ni är rätt många numera .




Åhhhhh dra mej baklänges vad spännande det ska bli  ,
jag förväntar mig såklart något i hästväg ,
ett riktigt superdupermastodontfirande.
Jag är hemma strax före sex så du har hela din lediga dag på dej att planera och fixa.
Bara att köra igång , ja raska på nu på momango .
 Kom på att det är smartare att skriva det här än
att väcka dej igen för att berätta nyheten .




Å nejdå,  känn ingen som helst press ,
 du vet att jag aldrig ställer några som helst krav .
det behöver inte alls vara så avancerat .
Dukningen fixar jag när jag kommer hem .


.

 Jag kan lägga upp maten själv , 
 skippa den röda västen och flugan  .....
å mustachen med förresten.
Det blev lite sent påtänkt för att du skulle få till det  .




Bara du fixar nåt att käka och ett glas rött.
Sen om det står nån liten present bredvid min tallrik 
 blir jag ju inte ledsen precis .
Det tillsammans med en weekendresa framåt hösten skulle sitta fint .
 Ett tips förresten.... delikatessen på Citygross , tapas eller någon annan hämtmat
 när du ändå är i stan och
slänger skräp, köper rör , bräder eller vad du nu hittar
 på när jag inte är hemma och tjatar hål i huvudet på dej  :-)))




Om jag kunde hindra det lutande tornet i Pisa från att  
välta så är det väl inte för mycket begärt att du fixar firandet ikväll  , eller !?
Du som dessutom är " ledig " hela dagen .
Lilla todolistan ligger i köket , så du har något att
sticka emellan med , den stora får du imorgon  .



Nu hoppas jag verkligen Darlingen att D U  som  A L L T I D
läser bloggen och alla kommentarer annars
 gör det idag med och gärna då på förmiddagen .

Ni andra ........ kika in framåt kvällen så
får ni se om han gjort det och hajjade " vinken " .
S U R P R I C E :-)))




Dagens pics är som ni ser från Pisa , Florens och Chianti i Toscana
och har inte att smack med att sommaren är slut eller att hösten börjar att göra ,
möjligen lite med det där som jag förväntar mig
ska ingå i firandet , det där som börjar på
w och slutar på eekendresa ,
en sväng söderöver eller varför inte västerut
 framåt hösten, jaaaaaaaaaa :-)))
Det hinner du säkert kolla på ...
om inte så står det på den långa todo imorgon.
Överst för säkerhetsskull.




Ha en bra dag och glöm inte att fira att sommaren är s... ,
nääääää att hösten börjar var det ju .

Ses säkert igen framåt kvällen .

Kram Bittan




2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ja du är ju bara så himla härlig !!!! Spännande att se vad han hittar på ! Ha en mysig fredag underbara du .Kram Rita

Cicci H sa...

:-)Du vet hur du ska elda på!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin