lördag 31 augusti 2013

Att göra sånt man alltid gör på hösten


 



Hemma och vänder en sväng denna härliga lördag  .
Nu är det höst ..... på riktigt ,
sommarbilen är  inställd och 
Prinsessan och jag startade mysmammadotterdagen med att gå på torget . 



Det är sånt man alltid gör på hösten . 
Går på torget .
Tur att hon var med och bar när  min vanlige bärare 
T B B var hemma hos dem 
och lekte Super Mario i deras kommande spa .
Betala där emot det fick jag göra själv :-)))
Snacka om att det blev tungt med både hennes och mina växter 
och det viktigaste .... dillkronorna till kvällens kräftor. 
Det var så tungt att vi fick stanna och pausa på väg till bilen.
Nu ska det planteras både hemma på Skogssäter , på Junehof och kyrkogården.



Efter torget åkte ner på stan , å det var visst fler än vi som var där .
Hoppla vad högt upp vi fick köra ,
ända uppe på taket till p -huset  innan vi hittade en parkering .
Som vanligt shoppade jag inte ett smack av det jag skulle ha 
utan precis allt det som jag inte skulle ha :-)))
En jacka , smycke och den där slingan från Granit  b l a .
Ni ska få se när det kommit på rätt plats .


Det där med höst får jag nog ta tillbaka , jisses var varmt  det var 
i solen på uteserveringen .

Några tazzels hittade min finaste Prinsessa som synes.

Nu blir det till att ta tag i planterandet ute och hösta till det lite i köket 
innan kräftskivan på Junehof :)))

Over and out 

Kram Bittan 

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig dag ni har haft dottern och du .Underbara bilder.Ja gå på torget är hur skoj som helst .Hoppas det blir en härlig kväll och att kräftorna smakar gott .Kram på dej Rita

Elzie sa...

Jag märkte det igår att det blev tungt med blommor. Speciellt när gubben ringde i min mobil samtidigt och det var en gnällig röst som tyckte jag skulle svara. Ja, i mobilen då allts, hihi.

Kan informera att förrätten intagits nu och den fick med beröm godkänt, trots att jag glömt krydda! Ja, det är så vanligt här i huset så gubben är nog van nu, haha. När han gör maten kryddas det för mycket, när jag gör den kan kryddorna glömmas över huvud taget!!
Men efter huvudrätten så bestämde vi att vi skulle vänta med efterrätten. Är alldeles för mätta, haha.

Hoppas ni får en fin kräftskiva ikväll. Och tack för hjälpen än en gång.
Kram Elzie

ullie sa...

ja men det har ju varit så varmt och härligt nu . fast idag lite höstlikt o kallare.
va mysigt ni har dottern o du . hoppas vi får en sån bra sammanhållning som ni i er familj

Härliga bilder kul man känner igen sej me :D kram ha en bra start på veckan kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin