söndag 9 juni 2013

Att ha fått sällskap

 
Hej hej !
 
Skön söndag och idag har jag sällskap i trädgården .
Darlingen har monterat upp Lillprinsens gungställning ,
såklart måste han ha en även hos Farmor och Farfar
å nu bygger han plank  .
Själv tog jag en paus och är inne och "lagar middag ".
Sill och potatis med diverse tillbehör står på
Skogssäters meny today.
 
 
Här bakom LillPrinsens namngivelseträd , ett valnötsträd som
ska klara Sibirienklimat där ska planket fortsätta upp mot
huset förbi lekstugan utmed tomtgränsen som gränsar till en gångväg .
 
 
Oj vad många trädgårdsinlägg det blir men
har man som vi en stor gammal trädgård med hälften vildvuxen " skog "
 finns det lite att fixa med men framförallt en hel del
att välja mellan när man ska plocka in blommor.
Just nu är det Rhododendron , lupiner , liljekonvaljer, allium ,midsommarblomster ,
hundkex och syrener som står på bordet .
Men jag såg att flera rosor, jasminen och
 pionerna snart är utslagna med så nästa vecka
blir det till att frossa i det .


 
Vi har både ett förädlat syrenträd och en gammal bondsyrenhäck .
Det är från häcken jag plockar , de på trädet är doftfria
och det är ju den ljuvliga doften man vill känna.
 
Ha en fortsatt mysig helg .
 
Kram Bittan

 
P.S Ingen aning vad som orsakar kommentarsproblemen .
Har fått en del meddelande på FB och mail att det varit meckigt. 

 Nu är både granskare och ordverifikationen borta så  .
hoppas det har löst sig ,
Det har funkat nu när jag testat med att logga in både som blogganv
och som  anonym från en dator , men ibland om jag kommenterar
via telefon kan det strula.
Ni får jättegärna höra av er om ni har nån lösning eller om det fortsätter till


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin