lördag 19 januari 2013

Ny last ,vad är det som händer egentligen ????


Vad som händer , ja det kan man verkligen undra ?!
Har visst skaffat mig en ny last 
 eller ytterligare en rättare sagt .
Så här på "gamla dar" :-))) 


Hej på er förresten !

Hoppas allt är bra i kylan så här på lördagsmorgonen .
Här är det jobbhelg I G E N...... höll jag på att skriva ,
men det känns som att jag alltid skriver det inför var tredje helg så det låter jag bli idag :-)))
 Annars är allt bara bra här förutom kylan ,
kan inte hjälpa att jag inte tycker om varken det eller det där
" vackra"  vita som ligger överallt ute.
Sorry alla ni vinterälskare . 
Men nu var det ju inte vädret jag skulle skriva om  ,
 det ser ni väl själva .
Nu var det min nya last .......eller rättare sagt ytterligare en.
Bäst som jag satt uppkrupen i soffan härom kvällen, 
 inte frusen precis för inne har vi varmt ,
alldeles för varmt enligt de flesta .
Där satt jag i a f med en gammal last d v s 
A L L T  som har med Tilda att göra ............ tyger, papper m m  och funderade på om jag
skulle beställa vårens två nya som vanligt ljuvliga papperskollektioner redan nu  .
Country escape och Sea side life.

Då  plötsligt fick jag för mig att det skulle vara gott med en kopp  te .
T E !!!!!
Ni som känner Moi vet ju att jag bara dricker kaffe ,
massor av kaffe dessutom.
Inte så att jag egentligen inte tycker om te utan det blir bara inte av.
Hemma brukar det bli minst fem stora koppar kaffe F Ö R E  lunch och  
på jobbet är jag en sån där som ständig har en bredvid mig på skrivbordet.
Men som sagt så fick jag en plötslig te-längtan.


Letade fram de gamla Bruka kopparna längst upp i skåpet och 
hittade även de där teerna som jag köpte i Tyskland bara för att
de luktade så gott , de som jag egentligen hade tänkt använda som potpurri.
Vilken himla tur att jag inte hade gjort det .
Fick genast lite sommarfeeling  :-)))
Apfelstrudel  smakade precis lika gott som en nybakad sådan på en uteservering vid Rhen ,Mosel,
Donau eller nån annan flod i apfelstrudeländerna , 
Melon smakade som det där melon och anansfatet man alltid får serverat 
efter middagen på strandrestaurangen i Thailand och  Rote Grutze som
alldeles nyplockade färska jordgubbar i solstolen vid Skogssäters pool 
hämtade direkt från jordgubbslandet .... mmmmmm.
Då hajjar ni va ?!
Å ni hör ju,  vem vill ha ett vintrigt Sverige ????
Inte Moi i a f .
Sådärja nu har det skaffats ytterligare en last.
Har ni blivit med några nya på "gamla "dar ?

Ha en finfin dag alla som tittar förbi
och njut ordentligt om ni är lediga.

Kram Bittan



2 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Visst är det gott med te!!! Kul att du hade dina smaskiga sorter kvar... Vilken underbart sööt liten Didrik, vilka fantastiska bilder! Såg gamla och slitna ut! Underbara!

Kram
Petronella

Life´s Silverlining and I sa...

jag är en kaffemoster jag också,:) men jag kan också längta efter te ibland. kram Nilla

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin