söndag 30 december 2012

Tre ord ....tid, närhet och reflektion ♥♥♥

♥ Farmor och Farfars finaste Lillprins 13 månader i torsdags ♥



På 2012 års sluttamp , sådär i elfte timmen
då borde man väl köra en tillbakablick på året som gått,
en månadsrapport eller årskrönika här på bloggen.
Men nääää inte i år blir det inte det  , det är det så många andra som gör :-)))
I år blir det bara ett " kort " reflekterande .
Vårt 2012 kan lätt sammanfattas i tre ord .

♥♥♥

Hej på er förresten !

N Ä R H E T , T I D och
R E F L E K T I O N
är de tre orden.
 ♥♥♥


Mitt 2012 symbolicerar som sagt

N Ä R H E T .

Det var året då båda våra barn
flyttade "hem" igen .
Ja inte hem som hem till Skogssäter,  thank Gaaaadh för det,
då deras rum inte finns kvar utan är något helt annat ......
 utan "hem" som hem  till egna hus i närheten.
Oh hoooly shit tänkte vi ,
ska de "små liven " köpa hus !!!!!
Får väl erkänna att liiiiiiite läskigt kändes det allt,
eller läskigt och läskigt mest fuskigt egentligen , helt plötsligt bor vi ju minst :-)))
Även om vi var helt säkra på att de är vuxna nog att fixa det galant
 både praktiskt och  ekonomiskt så visst kändes det konstigt .....
vi som fortfarande är tjugofem, tänk att V I  har barn som är husägare .
Hur gick det till då ?
Ja ni hör ju ..... det går liksom inte riktigt ihop.
Efter att båda med bästa sambos bott några år i La Stada är det helt perfekt att vi
har fått dem i närheten igen.
Det var  N Ä R H E T  det :- )))
 
Det och en LillPrins .

♥♥♥

T I D
Det lärde vi oss att skaffa  och det är ju även det som
är foreverlöftet på Nyår .

R E F L E K T I O N
är tredje ordet.
Det har då och då  blivit en sysselsättning,
speciellt  genom att kunna gå tillbaka här på bloggen , läsa ,
och kika på bilder om vad vi gjort .
Att bli påmind om min egna enkla vardagsfeelgood
och att vara tacksam över livet är också att reflektera.

Har under mina tjugotre år på samma företag haft ett "ganska stort " antal chefer ,
rätt många när jag tänker efter , vissa mycket bra andra liiiite mindre bra .
Två av de bättre var H och A.
H som faktiskt anställde mig och " höll ut " i säkert tio år ,
han har funnits med mig om än i pereforin och i bakhuvudet sen dess under alla år.
Han fick mig att inse vikten av att planera , prioritera och  reflektera
samt att gå sin egen väg , både på jobbet och privat.
Tack för det fast jag många gånger svor över honom  :-))

Min bästa A var den som alltid utvecklade och utmanade
det var även hon som fick mig att våga hoppa , 
och testa på något nytt ,
en av de bättre sakerna jag gjort i arbetslivet :-))))
Var ju chef själv i tio lååånga år innan jag började att
R E F L E K T E R A 
över det är rätt svårt att kombinera det med mina andra ord.
Ja  N Ä R H E T  går väl bra men T I D
att hinna utnyttja närheten är svårare.
Inte så konstigt att jag kom att tänka på just dem vid denna 2012 års reflektion ,

Imorgon är det Nyårsafton, då blir det
same same som alla andra år hos våra bästa J och E.
I år har förrätten fallit på vår lott.
Vi ses säkert en sväng under dagen  mellan matlagningen.


Kram från
en tillbaka blickande reflekterande Bittan





5 kommentarer:

Ninnis sa...

Tre viktiga ORD som sammanfattar vad som i livet är prio nummer ett...=)

Gott slut !!!

Kram Ninni

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Tänkvärt och fantastiskt inlägg!!
Dessa tre ord..borde man tänka oftare på!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika.

Lena/isklockan sa...

Kram till dig också o Tack för att du delar med dig med all din härliga inspiration . Love you blogg...... Kram

Rosor och Pioner sa...

Tänkvärda ord att ta till sig och reflektera över. Åter igen ett fantastiskt inlägg med innehåll.

Önskar dig en fin dag så här i slutet på året.
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Tre viktiga ord här i livet.Njut dagen fina du .Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin