lördag 15 december 2012

Lucka femton .... juldukning


Lucka femton
 
och redan tredje advent imorgon.
Då är det hög tid att planera juldukningen
så det får bli det som döljer sig bakom dagens lucka.
 
J U L D U K N I N G
 
I år är det första gången sen
Prinsen och Prinsessan föddes som vi inte ska fira
självaste julafton på Skogssäter.
Det ska bli jättekul att skapa en ny tradition .
Att planera juldukning gör jag ändå ,
 det finns fler dagar att julduka på.
Har redan gjort en klassisk röd för i år ,
då när Anna och Anna
var och reportagefotade  i oktober om ni kommer ihåg ?
 
 
En klassiskt röd dukning ja ....
inte bara den har visst "råkat " bli  klassiskt röd i år utan det mesta annat med.
Jag som hade tänkt ha en minimalistisk vit krispig jul med svarta
detaljer och inslag av naturen .
Så gick det med det .
Ute är det ju mer än vitt och krispigt vill jag lova ,
det kanske är just därför det har blivit totaly rött inne .
Ingen aning om hur det gick till men en hel del
röda detaljer har visst smugit sig in.
 
 
Hur juldukar ni i år ?
 
 
Jag hade hoppats på att få mitt nya matsalsbord till jul
men det blev visst inte så.
Min Handy Man som ska fixa det har fullt upp med att vara Handy Man
hos sin favoritdotter .
Både med helgens flytt och att göra deras bord.
Ja okej dårå ,jag får väl vänta.
Det är kanske liiiite viktigare att deras blir klart först
så att tretton pers har någon stans att sitta på julafton .
Men när mitt blir klart då jädrar
S K A det bli vit dukning med svarta detaljer och inslag av naturen
var så säkra :-))) 
 
Ha en mysig lördag så ses vi om inte annat
till lucka sexton.
 
Kram Bittan
 

2 kommentarer:

Efter behag sa...

Hejsan
Minimalistiskt????? har du drömt det? Hur kunde du tro att det skulle bli så? Det är underbart snyggt med det röda. Fina juljkulor och fin dukning. Det minimalistiska får någon annan stå för.

Kram Ann-Louise

Lena/isklockan sa...

Snyggt!!

Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin