torsdag 13 december 2012

Lucka 13 ...Luciatåget som har tjugoårsjubileum


Lucka 13.
Dagen efter 121212.
Ingen jordens undergång å gift är Moi redan så inte ens ett
ynka litet bröllop blev det heller .
 Darlingens jobb hade planenligt invigning kl 12.12 ,
på kvällen var han
en av bordsvärdarna på den stora festen för speciellt inbjudna 
så vi möttes i dörren när jag kom hem.
På fredag blir det julfest med respektive i de nya  lokalerna
och till helgen flyttar Prinsessan med Prins in i fina huset så
inte heller denna veckan blev sysslolös. 
 .
Men nu var det Dagens lucka....
den behöver väl inte presenteras speciellt utförligt.

L U C I A T Å G .
såklart :-)))
Kollade ni på på tv i morse eller på riktigt ?
Här blev det varken eller , istället har jag precis plockat  fram
mina alldeles egna lussetåg och lyssnar på
Luciasången på Spotify .
Jag misssade visst både tv:s Lucia och det obligatoriska lussefirandet på jobbet.
Eftersom jag ändå ska befinna mig där från tolv till tjugotvå ikväll eller
 det lär nog bli senare ändå förresten , då jag ska utbilda de sista fem timmarna .
Valet var därför inte speciellt  svårt , en ledig förmiddag hemma istället.
Det och sovmorgon var välbehövligt .



Mitt alldeles egna lussetåg no 1 är
en Prins och en Prinsessa ....
tre och fem år , alltså firar ramen och lussetåget tjugo år just idag.
Det borde verkligen firas med en repris så
varför inte komma och lussa för sin mamma ,
hör ni det Prinsen och Prinsessan !!!
Om ni mot förmodan inte vill det behöver vi taxi till festen
imorgon både dit och hem.
Det går bra att erbjuda sig det så tittar jag på fotot
och kör luciasången en gång till istället.
Tack tack !

Någon gång när jag får tid ska jag scanna in alla roliga foton från
 före digital och systemkamerornas tid.
Annars kan man ju alltid vara lite lat och fota fotot som här .




Lussetåg no 2 är en julklapp från Prinsessan,
 också det har ett antal år på nacken.
 Lucian saknar ett ljus men vad gör det .
Det är tradition att med livet som insats klättra längst upp
i garderoben och plocka fram det varje år.
Enbart idag den trettonde får det stå framme
sen åker det tillbaka upp igen.




Kram Bittan

7 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Mys mys:)) Önskar dig också en trevlig lucia dag.

kram

Rosor och Pioner sa...

Här försov man sig till årets lucia firande, blev till att börja arbeta direkt, fin fint att jobba hemifrån.
Vilka ljuvliga bilder du bjuder på så här på luciadagen med söt liten lucia och stjärngosse. Ja, den tiden var mysig när barnen lussade och jag kommer ihåg när kvarterets barn samlades för att lussa för alla på gatan.
Önskar dig en fin och mysig luciadag

Kram

Lyckoslanten sa...

hej! Kom på att jag inte har tagit fram Lucian och stjärngossen, så de får stå i skåpet då. Jag hade ju förmånen att få se ett vackert luciatåg live. Ha en fortsatt fin Luciakväll! ♥

Ninnis sa...

Så mysigt...hoppas dagen varit toppen...=)

Kram Ninni

Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Har skickat ett liitet mail till dej!
Kram Annika

Älskade pion sa...

Klart att lucian ska fram,charmigt.;)Ha nu en riktigt mysig helg.Kraaaaaaaaaaaaam Ulrika

Maria sa...

Mys och härligt. Så fint liten Luciatåg du har.
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin