onsdag 17 oktober 2012

Att vara totalt insnöad på....

Hej på er !

Vad kul att ni gillade gårdagens exotiska inlägg ,
idag däremot
blir ämnet något helt annat idag. 
Är ni som jag totalt insnöade eller är jag mån tro
alldeles ensam om det fenomenet  ?
Ja inte insnöade som i insnöade
utan insnöade som i
I N S N Ö A D E alltså :-)
Just nu är det mattor som gäller för min del.
Från att knappt haft mattor alls mer än under
matsalsbordet och soffgruppen kan
jag tänka mig maaaaassor och överallt .
Nån gång S K A jag banne mig investera i en äkta äkta.
De senaste tillskotten är väl i o f s äkta de med
men en äkta som i en äkta ni vet.
Tillskottten är en alldeles äkta House doctor
och en alldeles äkta Wilton .
Inga kopior här inte :-)
När Wiltonen inhandlades häromdagen
både klämde och åhhhhade jag på så många med
konstiga namn att jag höll på att bli helt snurrig.
Nån gång som sagt ....
kanske när den berömda lottovinsten kommer :-)  
Den lilla gråa från House doctor köpte jag
däremot både oklämd o oåhhhhhad
men den blev bra ändå.
Kom levererad hem i paket beställd från samma
ställe som den stora svarta
och ligger nu så finfint
mellan baren och matsalen.

Å om man någon gång får för sig att
plocka undan den är det bara att stoppa in den i
tygpåsen den levererades i .
En totalt onödig pryl som man bara blir glad av .

En sån borde jag istället ha fått med till Wiltonen,
den som inte ens är framplockad än .
utan står än så länge fint hoprullad i ett hörn i väntan på att
få ligga skönt på uppvärmd nylagd parkett
i tv rummet .

Bara mobilfotad i affären men ni ser lite i a f ....

Love it .



Kram från en mattinsnöad.

Bittan


1 kommentar:

Sabelhagens Olivlund sa...

Snyggt, mysigt och ombonat med mattor. Så fina du köpt.
Ha det gott.
Kram Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin