lördag 11 augusti 2012

Shoppingtips å e du lycklig så e ja lycklig ♥


Handmålad mask från Venedig och finaste kakfatet från Stiligt

Hej på er  !

Hur har ni det ?
Lika bra som vi hoppas jag.
Vilken dag det blev idag .....
rena sommarvärmen :-)
Här har vi efter ett par mysiga  fullspäckade dagar hemma
( läs LillPrinsgos, tvätt , hallonplockning
å allt annat nödvändigt som man gör när man varit borta i nästan två veckor )
just bänkat oss framför den viktiga speedwayen på TV,
eller vi och vi ??!!
"Någon av oss" är knappt kontaktbar och "någon annan av oss " 
sitter med en dator i knät , redigerar och
säkcopar foton och bloggar :-)
Men det där med att .....är du lycklig så är jag lycklig
funkar bra hos oss.
Jag sitter med och låtsas tycka det är jättekul när gruset sprutar och nån
spyr i hjälmen och han låtstas tycka att
det är lika kul när vi besöker den femtiotolfte inrednings butiken
Funkar bra som sagt ....
bara jag  har tillgång till en dator OCH
han kan lyssna på sport i bilen då och då
när jag tar alldeles för lång tid på mig.



Jag köpte en handmålad mask i Venedig ,
den passade perfekt till min senaste shopping,
den som låg och väntade på posten när vi kom hem.......
kakfatet med stort K.
Just nu står det bara mitt på matsalsbordet
och ser snyggo ut.
Finns i olika modeller att klicka hem här här.
Skulle absolut kunna tänka mig det röda också,
tänk en jordgubbstårta på  eller bara som dekoration till jul.




Merlot vinet i 1 1/2 liters magnumbuteljer från Venetoregionen,
i vilket Venedig ingår
inhandlades med tanke på att serveras på Prinsessans
fest nästa helg.
 Då ska det firas stort  att hennes konditor/bageri-utbildning är avklarad.
Men först väntar henne ett teoretiskt prov på måndag och
praktiska på tisdag och onsdag. 


Picsen idag är från fredagens dukning.....
grå och sand Mateus, gamlagamla svarta bestick  och glas från Ittala.
Prinsessan och hennes Prins hade bokat bord
på Skogssäter och vi hade en låååååång rolig myskväll med dem ♥

Jag copade en rätt som Darligen beställde i Tyskland .
Fyllda megapaprikor med grönsaksris
 ( tyvärr fanns det
bara normalstora på Ica ) 
  runt om paprikan var bitar av kalkonsnitzel Gordonbleu
( panerad kalkon fylld med skinka och ost )
 instuckna  med grillpinnar
och till det en kall sås.
Eftersom mina paprikor var mindre fick snitzeln istället ligga bredvid.
Garnerade tallrikarna med vita och röda vinbär och broccoli.
Snacka om en färgexlposition och att äta med ögat.
Pics kommer en annan dag eftersom de skar sig fullständigt till
kakfatet med stort K och Venedigmasken :-)
Bloggskadad..... nääärå inte alls hihi.
Ni som följer mig på Instagram och fejjan vet vad vi haft för oss idag.
Ni andra får kolla in imorgon....
en ledtråd är världens finaste LillPrins och tjugo liter kantareller .

Må så gott och tack för alla kommentarer
och mail efter resan.
Ni är bäst ♥

Kram Bittan



3 kommentarer:

Arja sa...

Halloj vännen!
Helt galet värre, är du witch & jag bitch eller hur är det? ;O)
När jag ser din mask, vill jag ju ha den också hihi. Fanns bara den, men visste när jag såg den att den var MIN! Men kuligt att vi köpte var sin :O)
Vi får planera ett återseende snart, helt självklart!!
kram kram Arja

Ninnis sa...

Vilken härlig resa ni upplevt...=)
Tack för fina bilder och rolig text som får mig att le...!

Kram Ninni

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysig och härlig resa ni har gjort.Stort tack för att vi se så mycket vackra och härliga bilder.Härlig mask passade ju perfekt till fatet.ha nu en skön och härlig dag.Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin