lördag 21 juli 2012

Sommarminnen å en mara

Nu börjar hallonen att mogna på Skogssäter.


Godmorgon !

Här ska vi alldeles strax cabba ner och dra iväg.
Picnickorgen är packad och GPS:n är inställd på
Lysekil men först ett litet snabbisinlägg här.

Igår när jag plockade hallon mellan regnskurarana
 kom jag att tänka på en sak.....
Ett av de starkaste sommarminnen jag har från när jag var liten
är doften och smaken av just solmogna hallon
plockade från mina föräldrars koloni.
Nu när varken de eller kolonin finns kvar
och det bara finns minnen kvar inser jag att det är  
 lätt att framkalla känslan .
Våra hallon är dessutom skott tagna från deras koloni.


Det var min pappa som var noga med att vi skulle ha
just den sorten....
 som de i sin tur fått från min moster .
 Så 1987 samma år som Prinsen föddes ,
året efter att vi köpte Skogssäter planterade han ett gäng här i trädgården
och hör och häpnad så lever deän ....25 år senare.
I år blir det nog dessutom rekordskörd
de är jättehöga och har hur mycket bär som helst. 
Nu är det vår tur att se till att plantera sommarminnen åt våra fina barn
i deras trädgårdar .......



Farmor och farfars största älskling ♥

Igår kväll var de hemma på grillmiddag allihop och
att få alla att samtidigt titta upp vid fotandet är inte det lättaste,
men nedan lyckades jag t o m att muta en LillPrins att vända på huvudet
vid rätt tillfälle :-)
Prinsessans fina Prins som ska springa Berlin Maraton i september
valde att springa från stan och till Skogssäter......
"bara" en och en halv mil  .
Imponerande att han bara kom på tanken att anmäla sig  !!!!
Darlingen alias svärfar har lovat att stå med hejjaflagga och en öl
vid Brandenburgertor eller var de nu kan tänkas gå i mål nånstans.
Ölen får nog svärfar dricka upp själv för efter att ha
avverkat en mara är det kanske inte det första man längtar efter en öl.



Mot Bohuslän .
Ses snart igen ...tills dess får ni ha
en fantastisk dag :-)

Kram Bittan

3 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Önskar er Välkomna till vårt vackra Bohuslän!!
Idag är det just här...sol..men tyvärr med en hel del moln..ännu så länge!!
Men kan tro..att det är fint på kusten!!
Ha det gott..och besök några av våra smultronställen!!
kram Annika

Lena/isklockan sa...

Önskar er en fin Lysekilstur. Det är allt mysigt nere på västkusten. Vilka fina minnen från både bär och föräldrar. Önskar sååå att jag hade det.

Kram

Älskade pion sa...

Mysiga bilder,ha en skön tripp till kusten.kraaaaaaaam Ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin