söndag 10 juni 2012

Sommarens måste och att få presenter när man shoppar

Sommaren  bästa pryl ...... en jordgubbsdelare ,
jordgubbssnoppare och jordgubbssköljare.
Hemklickat från Bagaren & Kocken häromdagen.
Jordgubbsfat inhandlat på Dimoda å blommor från Skogssäter garden

Hej hej !

Söndag..... efter en lördag som fullkomligt
bara swischade förbi .
Förhoppningsvis ska vi få till en lite lugnare dag idag, 
bara gräsklippning, planterande och en liten rolig nödvändig  utflykt planerad .
Vad hittar ni på ?





Den snabbförbiswischande lördagen till trots så
hann vi med en hel del.....
Finfina fötter fick jag till att börja med ,
hade försäkerhets skull bokat pedikyr lyx utan att ta reda på
 vad det egentligen innebar,
tyckte väl att det lät bra .
Lyx kan ju aldrig va fel :-)
Om jag vetat att det skulle leda till 
 ännu mer brännskador,
 nu på fötterna som omväxling ,
i form att ett skållande paraffinbad kanske
 jag hade nöjt mig med PEDIKYR
kort å gott.
Aj aj aj ajjjjjjj som ...
 jä.....r vad ont det gjorde, men ack så effektivt.
På slutetav behandlingen  fick jag doppa fötterna  TRE
gånger i "kokande"
paraffin/olja för att sen stoppa in dem i
 plast och myssockar och låta det stelna .
Om min "plågoande" bara hade satt dit en veke hade jag blivit ett fint ljus.  
Jätteskönt var det konstigt nog  ia f .......efteråt.
Faktiskt något att rekommendera om du får möjlighet att testa.
Köpte lacket som jag fick på tånaglarna och gjorde
Franskt mörkkorall på händerna själv.
Somrigt , fint och välmatchat till jordgubbarna..

Glad i hågen klev jag sen ut från salongen
i solskenet med finfina mjuka  fötter och bestämde mig för att  
gå "hem" .
Inte hem som i hem till Skogssäter utan hem som i hem till
fastigheten i stan .
 Darlingen var ju där jobbade och en viss LillPrins bor
i samma hus....
men bara ett par månader till innan han tar med sig sin mamma å pappa och
 flyttar till nyinköpta huset
betydligt närmare Skogssäter :-).
Konstigt men "bakgatorna" i stan  där jag är uppvuxen
är fortfarande HEM
för Moi , fast det var tjogosex år sen VI flyttade därifrån .



Halvvägs på min promenad genom stan 
  ligger  fina butiken

Där fastnade Moi en stund och 
 lyckades shoppa liiiite för tungt.
Att det dessutom hann börja spöregna under tiden innebar att
 TAXI Prinsens bästaste Prinsessa fick
 komma å hämta svärmor.
Darlingen konstaterade intelligent att
om man får en fin present medskickat när man handlar
betyder det att man handlar  liiite för mycket,
jag som trodde att det var för att det var liiiiiiite för tungt :-)
Vad som shoppades ska ni få se snart. 

Efter en snabbsläng av LillPrinsgos och inspektion
på det Darlingen hade gjort var det
bara att skynda sig att åka och handla och  hem och fixa mat...
bord var ju bokat på restaurang Skogssäter
av Prinsessan med Prins.
Två EM matcher plus speedway
med två sporttokiga av fyra ...
  det kräver väl inte så mycket fantasi 
för att tänka ut var kvällen tillbringades ......
efter grillningen.


Ha en fab söndag, det ska jag .
Nu ska vi snart åka iväg på utflykt har jag tur är vi borta så
länge att
reprisen på speedwayen är slut .

Kram Bittan

Uppdatering
Nu har LillPrinsens mamma och pappa
 fått reda på att de får tillträde till
huset en månad tidigare än planerat.
Sommarjobb i form av barnvakteri / köksbygge mm 
är härmed kirrat :-)
Även Prinsessan med sin Prins letar ju hus och
igår fick vi "Hemnetknarka" en stund 
och spana in några finfina som de
ska kolla på.


4 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Förstår att "parafinbadet"..var skönt!!
Jag har doppat mina onda händer..i det flera ggr..är ljuvligt..!!
Men som du skriver..ser ut som 10 ljus..bara veken som fattas..hi hi..
Ha en fortsatt underbar dag och utflykt!!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Åååå parafinbad är ju bara så skönt för både fötter och händer.Ha en fortsatt härlig söndag och utflyckt.Kram Rita ♥.

Sabelhagens Olivlund sa...

Tack för ännu ett underbart härligt inlägg från dig!
Grattis till husköpet.
Vill man vara fin får man lida pin:)).
Ha det gott.
Kram Maria

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hej min vän,

Ååå det låter mysigt med fötter, kan förstå att det är var plågsamt men vill man bli fin får man lida pin ;)
Jag älskar att göra fötterna speciellt inför sommaren så att man har fina fötter :)
Vad spännande med utflykt skall bli spännade och se vart du var :)
Ta hand om er nu så syns vi snart
KRAAAAAAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin