måndag 2 april 2012

Kvistigt pysslande å en protest



Hej alla fina påskhäxor !

Snart är det dags att dra  ......
ni hänger väl med på torsdag ?
Men nu är det ju än så länge bara måndag och
 måndag som i min enda hellediga dag denna vecka
innan påskafton ,
Lyckas även pricka in ett 8-17 pass på långfredagen.

Så  ledig å ledig är väl synd att säga.
Men jag får i a f bestämma över min tid själv
en hel dag och det är
inte så dumt ändå.
Har myst,fixat å grejjat ......
läs slitigt mitt hår med bokföringen innan
jag till slut fick ihop den,städat ,handlat,
 strukit, planerat påskafton,
gjort ett gäng kvistiga ljusmanchetter,
planterat vårblommor.....inne,
 varit på födelsedagsfika hos min bästa A
på landet och lite sånt liknande mysande, fixande å grejjande.
Oj vad det lät mycket när jag skrev det.....
men jag kan garantera att jag inte precis har stressat ihjäl mig.

Nu har jag landat i soffan och kör igenom en säsong av
Solsidan i väntan på att Darlingen ska komma hem så
vi kan börja pimpa matsalen.
Jihaaaaaaaaa .-)
Vad har ni hittat  på ?







En sak till förresten.....
En protest mot vädret vill jag härmed också förmedla
innan jag slutar för idag .
Inte för att det hjälper ett skvatt ,bara att gilla läget
men det känns bättre att gilla läget efter en:

PROTEST !!!!!

Tog på mig vårjackan och gick ut en sväng i f m.
Det skulle jag inte ha gjort.
Minus sex grader .
W t f rent ut sagt !
Det var just  i ren protest jag köpte en massa vårlökar
när jag var och handlade nu är de så fint planterade...... inne .

Vad hände egentligen ???
Aprilväder e ju en sak men sex minus.
Vad ska de va bra för  ?

PROTEST igen !!!!!
sådärja nu känns det genast  bättre :-)

Inte så konstigt alls att mina stackars krokusar ser ledsna ut.
Även om solen har behagat att skina
 hela dagen så är det fortfarande isande kallt.
Förra veckan plockade jag både vitsippor, blåsippor och scilla ,
de stackarna har krupit å gömt sig igen.

Mot påsken och vääääääääärme eller
 nääää mot
matsalen först , för nu backar han ner på infarten.

Varma kramar från en frusen

Bittan

3 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Ååå vad jag gillar dina ljusmanchetter. Nåt tips hur du gör dem ???

Kram

Ninnis sa...

Klart jag hänger med på torsdag...!!!

Ogillar oxå duetts ombytliga väder som ställer till det i min planerade borttagning av snö....;)

Sänder en varm kram !

/Ninni

Änglarna finns sa...

Ja fyy så kallt....!!
Höll på att frysa ihjäl..när jag var ute och sprang förut...
Du får be att Darlingen..värmer dej extra ikv..fniss..
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin