fredag 6 april 2012

Glad.....




Glad påsk till er alla .


GLAD  ja .....

Det blev Farmor igår efter en låååååång
arbetsvecka med alldeles för mycket bortavaro
från LillPrinsen.
T o m extra glad .

Citat från ett sms som kom från Prinsens Prinsessa
igår förmiddag  :
-Vi kan kika förbi den Blåa lådan (= mitt jobb)
om du får gosabstinens :-)

GOSABSTINENS !!!!!
Vem ,  jag  ???
 Efter fyra dagar utan att ha fått
pussa på underverket ?
Jaaaaaaaaaa !!!!!

Så nu vet LillPrinsen både hur man
gör kundutrop ,vidarekopplar telefoner 
och hur larmdatorn funkar 
i den Blåa lådan :-)












Åsså var Skärtorsdagen räddad innan
färden till Blåkulla startade .

Nu är det bara en 8-17 jobbdag kvar
innan även Moi får ta lite Påskledigt.

Glad , det är jag ju för det allra mesta....
livet blir liksom lite roligare då.
Man kan välja att fylla glaset 
 halvfullt eller halvtomt 
å mitt är för det allra mesta halvfullt .

Å skulle Moi mot förmodan för
omväxlings skull inte vara glad
eller glaset skulle råka vara halvfullt
 är Moi som Darlingen brukar uttrycka det :
 blixtrande skitförbannad . 
Då är det ju alltid befogat
eller nja  i a f för det mesta :-)
 Men det går garanterat fort över,
långsint , sur eller nåt beige mellanläge
 finns inte på min världskarta.

Vad hände nu då , 
precis som vanligt 
börjar jag med något och upptäcker att 
jag helt plötsligt har kommit in på
ett annat spår .
Undrar hur jag lyckades komma in på
 detta ämne när jag bara skulle önska er en 
GLAD PÅSK ?

Tillbaka till ämnet.....

GLAD PÅSK !

Ses snart igen alla fina häxor
å alla ni andra med för den delen .
Passar samtidigt på att välkomna er nya följare
och tack för de fina kommentarerna
som ni tar er tid att skriva .
Det är NI som ger Moi inspiration
till lite nya inlägg då och då
som nu t e x ,
alldeles för tidigt en långfredags morgon .

Kram Bittan 

6 kommentarer:

Efter behag sa...

Hej
Glad Påsk på er, från en som jobbar 11,5 timme idag.

Ha de/Ann-Louise

Efter behag sa...

Hej
Glad Påsk på er, från en som jobbar 11,5 timme idag.

Ha de/Ann-Louise

Älskade pion sa...

Glad Påsk på dig mä goa Bittan.Du skriver så bra och såååå roligt,sitter ALLTID med ett leende på läpparna när jag läst dina inlägg.:)))))))Kram Ulrika

Lena/isklockan sa...

Glad Påsk Bittan !

Kram

Änglarna finns sa...

Önskar dej en underbar långfredag!!
Kram Annika

Sabelhagens Olivlund sa...

Hej Bittan. Så söt han är din lillprins, och vad fort han växer:). Jag har helt missat att din vardagsrumsrenovering är klar, men vad snyggt det blev!! Förstår att du är supernöjd!
Önskar dig och familjen en skön påskhelg.
I dag åker vi hem till snön och det kalla vädret...
Kram Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin