måndag 9 januari 2012

Livet kunde vara sämre......


God måndag !

Hoppas ni har det finfint.
Här är det bara bra.
Idag har vi ledig dag tillsammans
 Darlingen och jag ,
vardagsrumsmakeovern är i full gång
vill jag lova.
Parketten uppriven och matsalen igenplastad.
Foton kommer .
Idag får ni hålla till godo med helgbilder.
Det hände en del när jag jobbade,
inte bara här hemma förresten.......



Istället för att tillbringa lördagskvällen själva hemma
blev vi bjudna på godaste plankan
hemma hos Prinsessan med Prins
Med potatismos även till den så klart ,
men hon latklickar inte som sin mor inte.
Här spritsades det snyggt !
Vi skulle ju egentligen  till Darlingens
jobbarkompis med fru ,
men eftersom hon blev sjuk ställdes
det in på förmiddagen.
Då ringde Prinsessan precis lägligt och undrade
om vi ville komma till dem istället .
Ja tack !!!

Så gick det till när det blev "lyxpulver"
 även i lördags.
Lyxpulver är för er som inte läst inlägget häromdagen
potatismos, pulver eller äkta :-)
Scrolla ner dit så får ni ett recept på
superenkla lyxpulvermiddagen.



Skumpa med ost och kex när vi kom,
planka med ett glas rött till för att avsluta med en äppelpaj.
Jag körde eftersom jag skulle jobba igår
så för min del blev det bara att smutta på skumpan och vinet
sen blev det genomgående H2O.
Hotellbokning blev också fixad
till den ena av kortresorna vi bokat,
den som vi ska göra tillsammans med Prinsessan med Prins
Äntligen ska vi få se Barcelona, en av
få huvudstäder i Europa som
vi inte besökt.

Eller huvudstad och huvudstad
som någon medresenär just påpekade :-)
inte i Spanien kanske men i Katalonien.
Innan vi åkte på plankkalas hade vi finbesök 
av Lillprinsen , hans mamma och pappa,
Hans pappa hjälpte till att flytta undan alla tunga möbler
i matsalen inför makeovern.
Farmor bara måste ju fota
även när lilla ♥ har somnat så sött .
Det är p g a detta lilla underverk som
det blir två kortresor inom Europa
istället för långt bort denna vinter/vår.
VI kan helt enkelt inte att vara
ifrån älsklingen så länge
varken farmor eller farfar.


Livet kunde vara sämre :-)



Inte nog med det .....
när jag kom hem sent igår kväll
väntade ett upptappat bad, massor av tända ljus och
ett glas rött med  sällskap på mig .
När jag sen kollade mail, bloggar och kommentarer
så förärades jag med en award
av söta Beijan med bloggen

Livet kunde som sagt vara
sämre.
Tänk ....Beijan  är faktiskt en av
 ett gäng fina bloggvänner som jag
fått äran att träffa live .
Vad mycket roliga bekantskaper
bloggande ger.


Tusen tack ..... men som ni vet så
är jag urusel på det här med att välja  .
Jag brukar alltid göra som jag vill......
så nu jag vill att ni alla på min blogglista
ska få äran.
 Varsågod ...... den är till er alla.

Om jag haft tråkig jobbhelg ?????
Inte alls !!!!
Dels har man definitivt
ALDRIG tråkigt på mitt jobb och
dels förgylldes helgen med som ni förstår
en massa mys :-)
Nu är det dags att ta tag i byggkaoset.
Vi ses snart igen
då ska ni minsann få se .

Kram Bittan

6 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Vilken underbar helg du haft!!
God mat..och dryck..med dom käraste du har..kan inte bli bättre!!!
Denna underbara "lillprins"..han är såå söt. Förstår att ni bara gör kortare resor!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag..i byggkaoset!!
Kram Annika

Sabelhagens Olivlund sa...

Tack för underhållande läsning! Mysigt ni har det. Det är viktigt att förgylla vardagen, speciellt när man jobbar vissa helger. Ni är väldigt duktiga på det.
Vi gjorde ett spontanbesök på restaurang i torsdags, såå mysigt och jättetrevligt.
Ha det gott!
Kram Maria

Unknown sa...

O han är ju bara så socker söt lill killen. Tänk att få snusa lite mmm. DU är bara helt underbar . Kramar i massor Beijan

Ninnis sa...

Du och dina inlägg är bara helt underbara och underhållande...<3

Kram bästa Bittan !!!

/Ninni

Lena/isklockan sa...

Vilken tur ni hade att ändå komma iväg på middag. Gott med plankstek!!

Härlig att planera resor. Vi håller på som bäst med vingårdsresan.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mysig helg du har haft med go mat nära och kära bara så härligt!Ja denna söta lillprins bara så gulligt.Ha det gött i bygg kaoset.Kramar Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin