tisdag 13 december 2011

♥ En liten Stjärngosse, så söt så att klockorna stannar.... IGEN ♥


♥♥♥
Godmorgon alla Lucior och tärnor !

Sorry,
ingen jul å ingen inredning idag.
Däremot världens sötaste lille
stjärngosse ska ni få se såhär på
Luciadagens morgon.

Mina 203 "stackars" vänner på fb
  har redan sett dessa
foton till leda så då är det inte mer än rätt
att ni andra får se dem också .
Rättvis som Moi är :-)
Som min bästa Sara alltid säger ,
så söt så att klockorna stannar.......

Ett bra sätt att stoppa tiden på
tycker jag.
Vi kommer väl
INTE att fira nåt nyår i år ,
eftersom tiden fortfarande är 00.21
den 27 november när denna lille Stjärngosse
såg dagens ljus för första gången  :-)

Skojar bara min bästa E,
vi kommer såklart som vanligt
och i år med efterrätten !

Naaaaaaaaaaw ....
mys med farfar



Igår blev det utflykt till sortergården och Tranås !
Tranås var liiiiiiite roligare än det första stället.
Innan vi hamnade i Tranås blev det shopping
på Guldtackans atelje.
Eftersom Norrfrid som jag skrev
om häromdagen,inte hade några
lammskinn förrän i januari
( fin kudde och vildhjärta däremot kommer nog Tomten med till Darlingen )
hittade vi ett alternativ,
mitt ute på landet utanför
Tranås ligger denna stora butik med
en massa fint .


 De har egna får och säljer allt man kan tänka sig.
Alltid händer det något när vi är på utflykt.
Ägarinnan började gråta när
Darlingen,
  som för övrigt ALDRIG någonsin kommer ihåg personer eller namn
berättade vem han var !!!
Han hade haft henne som lärare i 1:an ,
typ nittonhundraaldrig
och hade läst i tidningen för många år sedan  sen  att hon
startat en ny karriär
och bosatt sig nån stans i skogen långt
ifrån den andra skogen där han gick i skolan.
Tänk att det var just dit vi hittade!
Hon tyckte först det var coolt att
 hennes gamla elever hade barnbarn,
ända tills hon kom på att då borde ju hon själv vara
supergammal .
Fina skinn hade hon i a f så
nu ligger Stjärngossen mjukt.

Ha en fin Luciadag,
själv ska jag iväg och fixa håret.
Imorgon blir det jul
igen I promise

Kram Bittan

11 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon!!
Förstår att klockorna stannar!!!!
Såå otroligt söt!!
Visst är det konstigt..hur man återigen kan träffa människor som man mött för längesedan....!
Förstår att utflyktsdagen..blev jättemysig..och att ni hittade det ni skulle ha!
Önskar dej en mysig..Lucia!!!
Kram Annika

Emma sa...

Hallå! Va gullig han är raringen! supersöt ju!

Vill du ha lammskinn i framtiden så säg till - vi har hemuppfödda fast för nästan halva priset jämfört med andra butiken och kan lämnas på IKEA! ;) Vi har blandat mörkgrå, gråmelerade (ljusgrå med mörkgrått över ryggraden), brunsvarta och svarta från pälsfår blandat med gotland :) Också beredda i Tranås oc (eftersom det är det enda beredningsstället som finns i södra sverige (hela sverige?)) puss o kräm! //Emmabus :)

r&r sa...

Nog är han söt men 00.21 den 27/11 hade han det fortfarande väldigt mörkt o trångt. Däremot 01.09 så blev det lite ljusare :) //r&r

Bittan sa...

haha ja det vet jag väl :-) tjugo över ett hade jag skrivit först, hur jag nu fick till det till 00.21 när jag skulle va duktig å anv siffror måste bero på att klockorna som sagt har stannat i huvet på farmor :-)
Puss å kram

Älskade pion sa...

Naaaaaaw,va söt.;)Snuttelipluttsnutt.;)Ha en fin lucia vännen,själv drar jag till sydligare breddgrader.......TJOHO!!!!!!!!Kram Ulrika

Anonym sa...

Vilken mysig utflyktsdag ni hade! Så roligt för darlingen att hitta sin gamla lärarinna uti skogen.

Så fint att den lille stjärngossen kan ligga mjukt nu på sitt skinn.

Söt är den lille stjärngossen och jag förstår klockorna har stannat i huvudet på farmor!

En fin Luciadag önskar jag!

Kram Renate

Susanne sa...

Han är verkligen sockersött och inte bara i en farmors ögon...vilken gullunge ;))
Härligt med ett skin att ligga mjuk på!
Ha en bra dag!
kram susanne

Cathrin sa...

Aha....nu vet jag varför vår gamla klocka från 1800-aldrig stannat.......han är ju galet söt lille knodden. Tänk va....nästa år har jag oxå en liten stjärngosse eller lucia.....ååååååååå. Tranås är ju för mysigt, dit åker jag gärna oxå. Ha det gott vännen kram kram Cathrin

Arja sa...

Hallojsan!
Förstår att klockarna stannar...
vilken sötstrut!!
kram kram Arja ♥

hemma hos lilla mej sa...

Hur sööööt får man vara? Förstår att allting stannar när farmors ögonsten finns i närheten.Låter som en mysig utflykt Tranås är en fin liten stad.Hoppas att det blev en fin lucia.Ha det bäst.Kram Rita ♥

Ninnis sa...

Förstår helt och hållet att tiden står still...=)

Kram på dig farmor!!!

/Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin