torsdag 24 november 2011

Hög tid ,en månad kvar....



....... till julafton idag.

Då är det hög tid att planera granen eftersom den 
snart ska kläs.
I år blir det vitt, fattigmanssilver och lila.
Vad tror ni om det ?
Jag blev så inspirerad - läs avis
av Prinsessan med Prins
Disneygran att
det måste bli en om än enklare variant av den även här.
Ni ska få se deras som redan
är på plats så fort jag fotat den.


Upptäckte som tur var att jag har en hel del stora
olika kulor/hängen i fattigmanssilver
och andra fina saker som går att ha
när jag började kolla runt här hemma .
Tur det så behöver jag bara fixa lite kompletterande inköp
av några riktigt stora gammaldags kulor.
Var och kollade igår , det finns sååååå
mycket fint men det blir ju hutlöst dyrt
om man ska ge 49-79:-st för varje .
Tur att man kan hitta lite "gratis " hemma.
Annars kommer det att bli klassiskt
med julen i år , rött, vitt ,rustikt och gammaldags lantligt.
Hur har ni det ?




Om vi ska börja renovera vardagsrummet och
matsalen på juldagen så är det väl bäst
 att få upp granen snart.
Tänka sig att i år ligger jag
efter både Prinsen och Prinsessan
och t om grannarna med julpyntet !!!!!
Fattar inte hur det kunde ske.


Ikväll har jag blivit lovad att tivolit med
alla utebelysningar
 ska tändas på Skogssäter,
så ni som bor i närheten får som vanligt
 räkna med strömavbrott .
Ala Ett päron till farsa ni vet :-)


Grannarna har ungefär en slinga var,
vi har " några " fler och brukar alltid
vara två veckor tidigare än alla andra ........
men ve och fasa när vi
svängde in på vår gata i går kväll
så lös närmsta grannens
granrisslinga på balkongen så fint .
Försökte då genast tvinga ut 
Mr handyman alias Ett päron till farsa/ Darlingen 
för att åtminstone slänga i nåt provisoriskt
vid köksfönstret ,men det gick sådär.
Allt eller inget är hans melodi så
ikväll när jag kommer hem sent
räknar jag med att ALLT är klart.

 
Ha det så bra
så ses vi snart igen.

 
♥Kram Bittan♥

2 kommentarer:

Elzie sa...

Haha! Nja, tror inte att det är ett päron till farsa du har i huset. Din handyman verkar vara av bättre virke än så. Däremot kan du vara glad att han gör det så pass tidigt. Här får man bara kommentaren: "Advent är inte förrän på söndag" så fort man öppnar munnen, hihi.
Dina fuskrosor är så vackra. Ser ut som sammetsblommor.
Ha en fin jobbekväll.
Kram Elzie

Skogslyckan sa...

Kan tala om att jag inte tagit fram en julgrej ännu jag heller. Sker i helgen. Hos mig är det mycket gamla broderier, hyacinter, röda lingonslingor och allt vad naturen har att erbjuda. Har äntligen lite bloggtid och sitter här och tar mig en runda. Missa inte min juldukning i helgen!
Kram Pia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin