fredag 18 november 2011

18 november ett datum som inte har någon mening


18 nov 
En dag ett datum  som
för alltid är fastetsat i mitt hjärta,
inte av någon positiv anledning.

Tänk ......
idag är det tolv år sedan min
älskade mamma hastigt gick bort.
Tolv hela långa år då så mycket roligt och positivt
hänt i vårt liv som jag inte fått 
dela eller berätta för henne.
Men på något märkligt sätt så vet jag
att hon finns med oss ändå.



Minns exakt chocken och den akuta sorgen
den där dagen då vi dessutom inte var i närheten.
Inte för att vi hade hunnit fram ändå ........
Alldeles för tidigt helt utan
förvarning rycktes hon bara bort.

Saknaden kommer aldrig att gå över
men man lär sig leva med den med åren,
helt enkelt för att man inte har något val.

Ta hand om varandra 
och ha en mysig fredags kväll.
Carpe Diem



Imorgon vet jag att kommer det att vara en bättre dag,
då har Prinsessan och jag namnsdag
och vi ser fram emot en kväll med goda vänner.


Kram Bittan


4 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

så tragiskt när döden sveper över nära och kära...min mamma lever, men var med om en trafikolycka så hon är inte tillgänglig mentalt ändå. Sitter med hjärnskador på ett hem och vi vet inte hur mkt hon förstår av sin omvärld...lider så varje gång jag har ork att åka dit. Det dåliga samvetet gnager dessutom i en hela tiden, där är hon och här är vi och lever livet...så orättvist. Då är döden barmhärtigt som alternativ..nä nu kommer tårar, dax att sluta skriva....ha en go fredag och grattis till namnsdagarna i förskott...kramis semlan

Elzie sa...

Nej, man har jobbiga datum att passera varje år. Skönt när man har goa minnen av sina föräldrar i alla fall. Kommer att kännas konstigt den dan jag inte kan ringa till mor och prata med henne. Men man vet ju att den dan kommer förr eller senare.
Stort grattis på namnsdan till er bägge två.
Kram Elzie

Unknown sa...

Hej vännen! Jag känner med dig inget roligt alls men man få leva på de ljusa minnerna. Jag älskar din tomte mor o små nissarna. Jag har fått mig ett gott skratt nu. Dom är lika härliga som du är. Ha en skön helg nu o jag höll på att glömma Grattis till dig o prinsessan på namnsdagen !
Kramar i massor Beijan

Ninnis sa...

Sådana dagar och datum bär vi alla med oss men det gäller att inte fastna i sorgen utan gå stärkta ur det istället.

Många varma kramar!!!

/Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin