tisdag 9 augusti 2011

Lätt som en plätt .....tips från coachen

Golvkakfat ala Moi i vardagsrummet

Gissa om jag är nöjd, nöjd eller nöjd ???
I did it alldeles själv :-)
Det där med att blogga via mobilen var ju
hur enkelt som helst.
Otekniska Moi löste det
med lite letande och testing !!!
Jag hade fyra olika storlekar på bilden att välja mellan.
Tog den nästminsta men
det är nog bättre att välja större.
Likaså att fixa radbrytingen men det vet jag nu
tills jag ska göra ett "riktigt " inlägg via I-phonen.

Tips från coachen.....
Om du har blogger gör du bara så här :

Väggljustake ala Darlingen i matsalen

Gå in på design och
välj inställningar / e-post och mobil.
Där under finns en färdig mailadress där du
bara behöver välja ett ord i mitten.
Maila ditt inlägg med bild och text
till din valda mailadress och voila så ploppar det upp på bloggen.

Kakor ala prinsessan i köket

Under tiden jag testade och letade bakade
Prinsessan dessa smarriga mandelkakor
och cupcakes med chokofrosting.
Inte snällt alls :-)
Fyyyyyy på henne !
Vad ska man göra med såna eländiga barn hihi ?


Imorgon ska jag kors i taket vara ledig
och åka på utflykt med bästa A och S.
För en gångs skull är det inte Moi som är utflyktsraiselajter.
Det är S som tagit över min roll och vi ska till 
en massa härliga ställen och butiker som jag aldrig varit på.
Har varit inne och kollat och vi
kommer inte att bli besvikna.
Lovar att fota så ska ni få se och höra vad vi hittat på.


Ha det bäst .

Kram från otekniska Bittan som
är sååååååå nöjd med att ha lyckats lösa mysteriet med
mobilbloggning alldeles själv.
Skam den som ger sig som Annika sa :-)


5 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Duktiga du ! Det kan jag inte men måste läsa noga dina anvisningar så...
Men hur som helst ha det bra!
Kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Även om jag har ansett mig vara en aning teknisk när det gäller datorer så låter det där som rotvälska... ;o) Borde väl skaffa en iPhone först!
Ja dessa underbara barn!
Ha det bra på resan! ♥

Lena/isklockan sa...

Där där med det tekniska är inget för mig. Glad iallafall att jag lyckas sköta bloggen alldeles själv :-))

Fina kakor ...ser jätte goda ut.

Kram

Pilla sa...

Mysig blogg! Fina färger liksom....och god smak!
//Pilla

Ninnis sa...

Duktiga du !!!
Skam den som ger sig....=)

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin