tisdag 26 april 2011

Dagens ......natur och kultur


Hej på er !

Hoppas allt är bra .
Vi har det bara fint. 

Dags för reserapport nr två.
Idag stod det natur och kultur
på dagsschemat här på Den gröna ön.
Natur for the Ladies och kultur for the Darlingen som 
gillar gamla stenar :-)
Vi bokade en heldagstur till Wicklow, 
upp i bergen och genom 
natursköna dalgångar. 
Många kända filmer har spelats in här bla
Braveheart och Ps I love you.


Vädret var så där på förmiddagen 
men klarnade som tur var upp under dagen.
Guiden pratade oavbrutet om precis
allt som har med irland att göra 
från klockan halv tio till halv sex.
Det vi inte vet om Irlands historia är inte värt att veta.


Jag hittade en massa saker som 
jag kunde tänka mig att ta med hem till trädgården.
Ett keltiskt jättekors i sten, vackra grindar , en massa
smidessaker, lyktstolpar  plus en och annan kulle och dalgång.
Men det är väl tveksamt på flyget skulle jag tro.



Vi har i alla fall fått se och uppleva en massa
vackert som sitter fast på näthinnan.
Irländska lanskapet ser precis ut som 
på film och påminner tydligen
mycket om Nya Zeeland.


De gula taggiga buskarna 
växer vilt överallt och doftar underbart.
Finns bara här på Irland och på Nya Zeeland
berättade guiden.


Nu är vi bara tillbaka en snabbis 
på hotellet för att vila lite och byta om 
innan kvällens natur och kultur,
läs pubrunda  med käk :-)


Jag hann att både redigera dagens foton,dricka en 
kopp kaffe och blogga 
dagens reserapport men nu är det dags att sluta .
 Mot kvällens natur och kultur .


Ha det så bra tills vi ses igen.

Massor av kramar Bittan
med resesällskap





4 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Underbara bilder! Ett otroligt landskap!
Jättekul att följa eran resa. Dom gula blommorna ser nästan ut som våran ginst.
Ha en härlig tisdagskväll!
Var rädda om varandra!
Kram Annika

Anonym sa...

Vilka underbara bilder att njuta av! Kan tänka mig du hittade en massor att ta med hem. Du får njuta av bilderna iaf vad beträffande grindar, kullar och dalgångar heheh;

Busken är så vacker med dess gula färg men ack så vassa taggar på en doftande skönhet.

Nu ska jag strax dra mig tillbaka.

Nattiskramar Renate

Älskade pion sa...

Vad mycket vackert ni får se.......underbara bilder.Ha en skön vistelse.Kraaaaaaaaaaaaaam Ulrika

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket vackert ni får vara med och se på.Bara så söta gula blommor.Underbart fina bilder.Ha det gott och var rädda om er.Kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin