torsdag 17 mars 2011

Stjärnspäckad vardagslyx


Hej på er !

Hoppas ni mår bra  .
 Här finns inget att klaga på :-)

Återigen vaknade jag klockan sex och var utvilad.
Jag börjar inte förrän
halv tio idag så jag hade kunnat ta sovmorgon.
Det måste vara ljuset som påverkar.
Även om vi fortfarande har massa 
snö kvar och minusgrader så
känns det att halva mars har passerat.


Igår kväll hade vi en annorlunda
form av vardagslyx.
Först en snabb klädshopping 
( för Darlingen !!!)
innan vi mötte upp
vännerna E och J för en fika på stan.

Därefter föreställningen om Jönköpingsspråket.
I två timmar log eller skrattade vi oavbrutet.
Hade inte alls några förväntningar 
om att det skulle vara så kul 
men det var verkligen
igenkännande,träffande och jätteroligt .
Det var fullsatt och en extrainsatt
föreställning kommer nästa vecka .


Vardagslyxen fortsatte hemma ........

Jag brukar alltid göra ALLT på mitt eget sätt,
gillar inte att följa mönster, recept , vara som alla andra
utan går min egen väg, på gott och ont. 
Inte för att det BLIR bättre utan
för att det KÄNNS bättre :-) 

Det finns fler såna här hemma.....
Darlingen är en mästare på det 
men även MiniMe är lagd åt det hållet.
Macastars från Ullared

Hon fick för sig att baka macarons
när hon för en gångs skull var 
hemma och ledig igår kväll.

Varför göra dem runda utan att doppa dem i något
när man kan göra dem som sockerdoppade stjärnor ?

Prinsessans MACASTARS är härmed uppfunna.

Gissa om de inte bara såg goda ut......
de var " tottallt lisssssfalia"
som vi säger om vi pratar
Jönköpingsspråket :-)

Macastars burkar made by me

Idag efter jobbet kör vi vidare på
vardagslyx med en mamma/dottertripp.

OM jag orkar släpa med mig
kameran ska ni få se annars
får ni säkert läsa om vad vi hittar på.

Ha det så bra och
glöm inte att VARDAGSLYXA.

Kraaaaaaam Bittan

9 kommentarer:

Elzie sa...

Har dygnet mer timmar för dig? Bara undrar för jag tycker du lyckas trycka in det mesta på en dag, haha. Här går det i sakta mak. Skulle nog behöva en raket som styr upp en lite!!
De där kakorna såg verkligen lissfarliga ut (så sa min gamla kompis också!). Och dina burkar var jättefina efter din hantering.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Skogslyckan sa...

Dom ser "illavört" goa ut som vi säger här strax söder om dig i Sjuhäradsbygden, eller kindbo som dialekten kallas...Idag skall jag åka till Gnosjö och trängas med alla smålänningar...ler, det är väl vardagslyx!?. Ha en fin dag!
Kram Pia

Änglarna finns sa...

Javisst är det underbart med vardagslyx! Mor/dotter tripp är inte heller, helt fel. Låter jättemysigt!
Guuud såå goda kakorna såg ut!
Ha en underbar dag! Kram Annika

Skogslyckan sa...

Hej igen! Ja jag är i Jönköping på under timman, tror nästan du åkt förbi när du åker till Ullared? Du är alltid välkommen!
Kram Pia

Anonym sa...

I morse var jag också pigg vaknade halv fyra och kunde inte somna om. Passade på att läsa ut boken Förföljd av det förflutna/Nora Roberts. Tror också ljuset påverkar har märkt det tidigare.

Säger som du Bittan kakorna ser verkligen lisssfaliga ut.

Vardagslyx borde man unna sig oftare än vad man gör. Trevligt med Mor/dotter tripp!

Ha en fin dag!

Kram Renate

Arja sa...

Halloj där! Men vilka kakor..säkert supergoda men dom är ju så fina också och i dina söta "burkar" = sockersött ;O)
Spännande, blev det någon tripp?
Sugen på att åka till Ullared när jag såg dina inköp!

kramelikram Arja

Unknown sa...

Jisses vilka goa kakor ser hur smaskiga ut som helst. Men vad är det färgglada inni ? Kan man möjligen få ta del av receptet kanske. nu väntar jag att du tar med dig kameran o fotar så man få se er mysiga tripp. Ha det så kul o njut av dagen. Men du vet väl att det är snö på väg igen... Va taskig jag var nu. Kram Beijan

Gugis Pärlor sa...

Tootaaallt lisssfaaaallit att kika in till dig skulle jag säga ;O) Du bjuder på så många fina läckerbitar!

Kram Gugi

Älskade pion sa...

Fortsätt vardagslyxa du vännen.....det är du verkligen bra på.;)Goda dom där kakorna såg ut.Ha en skön helg go vännen. Kram Ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin