torsdag 10 februari 2011

Home sweet home....förutom vädret


Hemma igen........ å jag som inbillade
mej att det skulle kännas lite vår.
Shit pommfritt va fel jag hade där då !

Massor av det där kalla smutsiga ,gråvita 
äckliga låg kvar på marken.

Däremot när vi mellanlandade i Paris i morse var det
 riktigt skönt.
Där fick man absolut vårkänning
För att sen ynka två timmars flygresa norrut
komma till detta
trista gråa väder och bara se vitt ,vitt,vitt
eller grått,grått,grått rättare sagt.
Fyyyyyyyyy vad tråkigt ,
tur att Moi har 400 foton att redigera,
massor av
härliga minnen , inredningsinspiration
och lite solbränna att leva på .
Så inte har Moi nåt att gnälla över inte :-)

Axeln har mått jättebra av värme ,det gjorde susen.
På tal om den ja ,mina tabletter som jag trots allt behöver ha
är narkotikaklassade.
Det var spännande att ta sig in i USA med dem och ett fint intyg
från farbror doktorn i Sverige,
men det är en annan historia :-)

Bara några rese foton till ska ni få se,
för jag bara måste berätta om maten.
Den var verkligen precis som alla säger
fet och för mycket av ALLT.


 Imorgon blir det inredning ,jag lovar.
Har MASSOR av kul att visa er.
Både nyshoppat och annat som blev till innan vi åkte.



Maten var som sagt ett kapitel för sig.

Jag försökte beställa sallad nästan varje
kväll efter den feta frukosten och 
nåt snabbmatsliknande till lunch.

Men även salladen var som vilken fettomiddag som helst
skillnaden var bara att man faktiskt
fick lite grönsaker till.
Före serverades det
jordnötter och massa gott vitt bröd 
som man såklart måste svulla i sig.


 En kväll åt vi skaldjursbuffe i solnedgången.
ja det var inte bara skaldjur ..... 
det fanns en massa annat också
såklart både kyckling, rostbiff ,revben,pizza och en kock 
som stod och vokade det man pekade på.

Här fanns precis allt i fisk och skaldjursväg så 
det var bara att frossa.
Ät så mycket du vill för 30 dollar plus 
en doggybag att fylla. Vi  avstod att
släpa med oss mer mat hem till hotellet :-)
De frågar förresten överallt om man vill ha med en 
doggybag så fort  man lämnar något på tallriken.


 Efter buffen var det även en efterrättsbuffe
med kakor, pajer, tårtor, mjukglass och frukt
Inte heller här klarade vi av mer än ett litet provsmak.

Trots det var vi mätta till lunch dagen därpå.
Den dagen hoppade vi frukosten och det fick istället
bli en Subway
på stranden framåt dagen.




Frukosten ja ,det var ett kapitel för sig.  
Vi åt den på olika ställen varje dag
men standarden var ganska lika överallt. 
Bara lite variation på de  
gigantiska toastliknande grillade bröden, 
omeletter ,amerikanska pannkakor med sirap,rösti mm.
Ville vi ha en liten "light" frukost kunde vi istället 
välja hotelletsgratisvariant
som bestod av kaffe och fyllda donuts eller
nåt wienerbrödsliknande med god glasyr på.
Suck, jag som hade lyckats gå ner fem kilo innan vi åkte.


Fast på Starbucks eller Subway där vi åt
några gånger gick det
faktiskt att få riktigt goda "nyttiga" mackor
med majjo ,kalkon,sallad,skinka, tjock cheddarost
och lite annat smått och gott.

Det bästa med det var att man kunde ta med sig frukosten
till stranden eller poolen. Då slapp man sitta och frysa
i en kall ackyld restaurang.


 På en restaurang där vi faktiskt
käkade middag två gånger
kunde de inte förstå varför vi inte
ville ha efterrätt efter maten.
Den  bestod av en liten tårtbit
( den är 20 cm hög !!!! )
Visserligen såg de så smarriga ut men
inte ens Darlingen kunde klämma ner en bit.
Han var proppmätt och då hade han ändå bara valt regular på menyn,
man kunde även välja large :-)


En stor del av världens apelsiner odlas just i Florida så
vi har verkligen frossat i färskpressad apelsinjuice
så lite nyttiga har vi varit trots allt.

Nu ska jag passa på att hälsa på er en stund, 
har kollat några snabbisar på kvällarna 
men jag har säkert missat massor av vad ni har haft för er.

Egentligen borde jag sova eftersom vi har missat en hel natt men 
då blir det ännu mer fel ,bättre vara vaken sent för
att vända dygnet rätt igen.
Vi flög från Florida klockan sex igår kväll 
lokal tid och landade i Paris 
halv två i natt fast då var klockan halv åtta i morse där.
Det blev inte mycket till sömn 
på planet eftersom vi flög reguljärt och det 
hela tiden var mat , drinkar, vin ,kaffe eller frukost.


 Tack för alla söta , roliga och snälla kommentarer.
♥Ni är bara bäst♥
Å Darlingen hälsar han med 
för han är ju ofta med på ett hörn.
Men han är inte för utlåning just nu Cathrin :-)
Sorry .


Kram från Bittan in Sweden




3 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Välkommen hem!
Skönt att höra att ni inte har svultit ihjäl over there!
Inte konstigt att fetma är ett stort problem!
En underbar resa har ni haft förstår jag och en solbränna, massor med shopping och mys... vad vet jag men det kan i min bok vara värt några kilon...*ler*

Sydde en smal igår... som blev smal ;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Mimmi

Cathrin sa...

Väkommna hem! Ja men jä....la snö, blää.

Jag hade helt klart börjat med desserten som den gottegris jag är.

Guuud va trött jag blir.....utlåning och utlåning fråga honom om han hört talas om kidnappning??

Ha en mysig fredag kram Cathrin

Anonym sa...

Välkommen hem!

Man tror inte sina ögon vilka mängder med mat. Inte konstigt så många amerikaner lider av fetma.

Kan tänka mig det blev en chock för kroppen att komma hem till detta eländiga väder som kung Bore bjudit oss på de sista dagarna.

Vilken underbar resa ni haft med många sevärdigheter, shopping och mys. Nu kan du leva på dessa reseminnen en lång tid framöver.

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin