torsdag 6 januari 2011

Amor vincit omnia -även tvätthaveri :-)

Amor vincit omnia -kärleken övervinner allt :-)

Darlingen är förlåten för tvätthaveriet igår
eller rättare sagt jag får skylla mig
själv när jag skickar ner honom till tvättstugan utan 
instruktioner. 
Vill nån veta hur man gör en fin vit quilt rosa 
delar han gärna med sig av sina tvätttips.



 Man blir riktigt glad av lite färg och 
att det faktiskt blev bättre med den vinröda 
sidan upp det skulle jag aldrig erkänna :-)



Vill jag ha variation är det bara att vända på den för att 
få den rosa.
Mer färg !!!!!
 Den virkade tårtan fick hedersplatsen
vid fotändan , nu återstår bara
att hitta på något mysigt till borden bredvid sängen.
Det ser alltid så tråkigt ut på dem.
Nån som har nån smart ide ? 
Har inte ens fotat hela dem utan ni får bara
se en liten glimt ,så störande är det med allt "nödvändigt".
Det stör mitt öga något enormt.

Varsin ljusstake och liten jalusidörr är det 
enda roliga som står på våra bord för tillfället.

Om DET hade varit det enda  hade 
det inte varit något problem för Bittans öga . 
Men det är det som är DET enda roliga.

En himla massa andra grejer står där också.
 ALLT annat som är ack så nödvändigt men 
tråkigt och störande för ögat ......
som klockradio, smycken,pennor,
block vattenglas ,tvdosor,glasögon, böcker mm
Allt det där som bara måste finnas inom räckhåll.



Innan hade vi hyllor som sängbord och det var inte bättre det.
Nu har vi  två små bord
men frågan är om man inte ska 
fixa till nåt smalt i skåpsväg istället för att bli av med 
det störande ???
Får fundera på det.
 

Jag känner på mig att det kommer mer rosa /färg inlägg
här på bloggen. Vitt, svart , beige och grått älskar jag
men nu längtar jag efter FÄRG.
Fast imorgon ska ni få se vad jag gjort idag och
det är faktiskt just vitt, svart, beige och grått.
Men sen..... sen blir det pastell och färg :-)

Den som tittar in här får se.
Välkommen igen .

Kraaaaaaaaaam Bittan



5 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

hej Bittan, vilken tur att du har förlåtit din man hihi. Jätte fint i din säng i alla fall och det där med bord bredvid sängen är att ett dilemma. Jag har två skåp med dörrar så all skit åker in där så länge. Kram på dig/Ingela.

Gugis Pärlor sa...

Hej Bittan! Quilten är super... åh, den som hade en sådan? Min mamma har haft en för jag kommer ihåg sedan barn. Måste nog ta och fråga vart den tog vägen! Kan ju hända att den är nött och sliten eller slängd vid det här laget? Nattduksborden är ett kapitel för sig även hos oss. Svämmar över av allt som behövs för en skön sömn ;O)

Kram Gugi

hemma hos lilla mej sa...

Vad bra att mannen är förlåten *fniss*Vad rart i eran säng super Quilten är ju bara super.Ja sängbord är ju ett kapitel för sej.Det blir ju oftas att det hamnar massa saker som inte ska vara där .Ha det gott rara du Varm kram Rita ♥

Elzie sa...

Håller med dig. Sängborden ser väldigt tråkiga ut - här också. Även om jag tycker att du har fina saker på dina. När man måste ha klocka och annat där så blir det inte mycket plats över för något annat. Våra är väldigt smala nämligen.
Jodu, tidskrävande är den där nya hobbyn också. Man blir helt uppslukad av att sitta och titta på dessa gamla böcker så timmarna bara flyger iväg.
Hoppas ni också får en skön helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Bra att din darling är förlåten!

Själv har jag inget större problem med sängborden. På makens finns inga störande saker och på mitt bara en bok och armbandsuret. En bok finns alltid där då jag läser innan John Blund kommer! Övrig göms i varsin låda i sängborden.

Quilten är superduperfin liksom tårtan som jag alltid beundrat!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin