torsdag 30 december 2010

Försök till att söva en häst !!!!!


Hej på er så här på årets näst sista dag !

Har massor att skriva om ......
pyssel,shopping,resor,konsten att söva en häst,
året som gått,framtidsplaner mm mm
Men jag får ta lite i taget.
Idag blir det shopping och konsten att söva en häst :-)

Jag säger bara en sak ......
VÄSKHÄNGARE
Hur klarade man sig utan  ?????
Världens mest "användbara" pryl 
som dessutom är såååååå snygg.

När man inte använder den har 
den en kedja  att  fästa
på väskan som ett smycke.
Den är så tung att tom min väska hänger kvar 
i den och det är inte dåligt vill jag lova .
Vi har varsin jag och Prinsessan.

En sak till som är rätt nyshoppad och som jag letat efter ett 
bra tag är en lagom sliten mazettiburk
med genomskinligt lock.
Den hittade jag när Darlingen och jag varpå turne strax
före jul .På samma ställe som jag hittade
alla silvergrejerna som skulle bli kakfat om ni kommer ihåg.

Två stoooooora kakfat av brickor och 
ljusstakar är med hans hjälp förresten klara .
Jag började så käckt med limpistol men det höll sisådär. 
Tänk er fem våningar högtmed ljusstakar emellan
ramlar från köksön rätt ner i golvet. 
Jag fick stå på en stol för att nå upp och limma det översta.

Kunde väckt upp döda när det  ramlade isär.
Det väckte i a f prinsessan på andra våningen som
trodde att det var jordbävning.
Nu när Mr Handy Man har skruvat,svetsat och pillat ihop dem
KAN inte ens en jordbävning få dem att
gå sönder.
Ni ska få se dem när de kommit på rätt plats.
Det var ämne ett idag :
SHOPPING . 

Nu raskt över till ämne två :
HUR MAN SÖVER EN HÄST.

Tydligen lär jag  fortsätta jag att tillbringa min tid i soffan
ett par veckor till. 
Var på sjukhuset igår och fick "lite" medicin.
Enligt ortopedöverläkaren som jag
hamnade hos denna gången 
är det helt "normalt" att ha det så här för en viss procent
som har gjort samma operationer som jag har gjort.

Prognosen är fortfarande att bli arbetsför till 1 mars
och helt ok inom 9 månader.
För att bli det sattes nu en dunderkur in 
samtidigt som jag ska öka på träningen .


 Enligt min bästa H som jobbat med avgiftning de
senaste typ 25 åren fick jag tillräckligt att söva en häst med.
Inte konstigt att jag somnade yr och helt klubbad 
efter jag hade tagit första dosen igår em.
1 tablett snabbverkande morfin, 
1 tablett långtidsverkande morfin,
1 tablett inflammationshämmande och 
2 panodil samtidigt 3 ggr/dag =
inte ont alls :-)
Ska  fortsätta med detta i två veckor till.

Gamla medicinaskar som jag fått av bästa S.



Slutskrivet om det !!!!!
Nu vet ni hur läget är.
Detta är och ska inte heller bli nån  
sjukdomsblogg så from nu lämnar vi ämnet .
Men om jag de närmaste två veckorna svamlar mer än
vanligt så vet ni att det beror på försök
till sövning av den gamla hästen :-)

Vi ses imorgon så jag kan 
önska er 
ETT GOTT NYTT ÅR
Kram Bittan


5 kommentarer:

Elzie sa...

Jojo, man känner igen det där. Ja, inte jag personligen, men gamla människor som har värk brukar bli likadana, hihi.
Eftersom jag jobbar ikväll och i morron fm så önskar jag dig och darlingen och prinsessor och prinsar ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR! Hoppas att dunderkuren hjälper så du kan börja jobba när du tänkt.
Kram Elzie

Ann-Louise sa...

Hejsan

oj oj oj det här blir dimmigt. HOPPAS DU NU KAN LÄSA TEXTEN.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!

Nissarna i Norrahammar

Gugis Pärlor sa...

En dunderkur vid nyår innebär trubbel... Hålls du vaken vid tolvslaget? I vilket fall som helst önskar jag dig ett GOTT NYTT ÅR och kämparanda med armen!

Kram Gugi

Anonym sa...

Tala om "hästkur" jag känner till den. De gamla medicinburkarna var fina på ditt blåvita fat.
Om jag inte tittar in i morgon så
önskar jag och B dej och din familj ett GOTT NYTT FRISKT ÅR!

Kramar S

Solgården Butik och Café sa...

Alla lyckoönskaningar om ett gott slut och lika gott nytt 2011.
Ser framemot din blogg under kommande år.

Kram/Sofia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin