tisdag 10 augusti 2010

Livet är orättvist !!!!


Jag både odlar och 
äter grönsaker, 
Darlingen däremot gör varken 
det ena eller det andra. 
Allt som är grönt är giftigt tror han.
" Blan " ska man ha på fötterna , 
inte äta är hans 
filosofi.



Gissa vad som har hänt ?
Jodå han har gått ner 13 kg sen i 
mars utan att äta " blan "
eller göra nåt mer än skippa fika 
och godis på jobbet.
Då hör det till saken 
att han var inget fetto innan utan bara lite
lagom stor.
Nu är han yttepytteliten med stort huvud......
nä så farligt är det inte men han
fick gå ner massa stl på jeans.



 Han  har bytt ut 
HELA sin garderob !!!!

Är det orättvist eller?????

Dessutom har han hånat
mej hela sommaren. ...
närå inte för
att jag inte lyckats lika bra 
med vikten
utan för hur jag lyckas få 
grönsakerna att växa som de gör. 

Fattar inte alls vad han menar !
Fast ni skulle se gurkorna haha :-)


Har även grönsaksodling 
utan konstiga associationer
 lite tomater, örter ,potatis och morötter.

Nu väntas grillning i det fina vädret. 
Prinsen med Prinsessa har plockat
kantareller och då gör vi ett byte.
Kantareller mot en grillmiddag, 
det tycker jag är bra.

Om det blir  "blan " till grillningen ???

Absolut ;-)


Kram Bittan

6 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hmm du odlar och äter blan och han går ner i vikt så det står härliga till. Man kanske skall sluta äta blan då kanske man går ner i vikt ;)dom är ju giftig med;)
Jag som har ätit massor av bra saker ;) denna vecka.
Nej efter Skottland får jag ta tag i detta igen, men just nu har jag inge motivation. Men jag skall inte gå upp i alla fall.
Grattis Mister T till din viktnedgång, du är en insperationskälla.
Ta hand om er
Kraaaaaam Lisa

Cc sa...

Det var ju tjaskigt, varför har vissa så lätt medans vi andra kämpar med det som är rätt sätt. Hmm, kanske skulle prova, har några som borde ramla av. Kram

Älskade pion sa...

Visst är det orättvist.;)Vilken duktig gubbe du har da.;)Det är gött med "blan" tycker jag,bara älskar att gå ut och plocka tomater,gurkor o.d,love it. ha en toppen dag vännen. Kram ulrika

Elzie sa...

Jo, nog är livet orättvist alltid. Gubben går ner lätt som en plätt det han lägger på sig till jul, medan en annan inte ens kan titta på en kaka utan att det lägger sig på midjan. Men grönsaker är gott, fast gubben tycker också att det är onyttigt, haha. Förstår inte varför det är på detta vis!!!

Hoppas ni får en skön grillkväll. Här regnar det, i vanlig ordning.
Kram Elzie

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Japp! Livet är orättvist!
Men tänk ändå vad fika dtopp kan göra! Attans att man inte är så fikande av sig annars hade ju saken varit biff!

Härligt du odlar! Här har jag gett upp lite för denna sommar har rådjuren klampat runt och smaskat på allt som växer! *suckar*
Nya tag och viltstängsel till nästa år så blir det nog bra!

Kramar Mimmi

Cathrin sa...

Ja men vem har sagt att livet ska vara enkelt och rättvist??

Du driver väl inte honom med piska???

Äta och må gott det är livet det du Bittan. Vad gör väl något kilo för mycket......mer att tycka om.

Kram Cathrin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin