onsdag 12 maj 2010

Jag har gett upp !!!!!


 Vid denna tiden på året brukar det vara 
massa blommor planterade hemma på 
Skogssäter.
Men eftersom det fortfarande är så 
kallt på nätterna har det inte blivit så.


Ända tills igår vill säga 
gav jag upp att vänta längre och åkte till 
Handelsträdgården och köpte.

Det går väl att bära in och täcka :-)

Med ett par  
Garden Girl byxor gick det 
ännu lättare att ge upp 
på att vänta med blommor.


Eftersom mannen inte åkte till 
Göteborg  i regnet och 
kölden på speedway
  fick jag ta saken i 
egna händer och beställa dem.


Två dagar tog det och 
de var helt perfekta :-)

Handskarna fick jag förra
veckan av Prinsessan

Numera finns det en 
Green garden girl 
och en Blue garden boy i vår trädgård .


Här står en halshuggen  
Bittan 
poosandes i nya favvobyxorna.
  
Foto taget av  The Blue Garden boy

Så mycket hårt  
trädgårdsarbete 
 blir det ju inte precis av 
förklarliga skäl. 

Då är det extra viktigt att va snygg 
och ha en bra väska att
bära runt plantor i när man
tittar på när andra
gör det tunga tycker jag  :-)


I kväll blir det fest på  
Skogssäter
Den årliga återkommande traditionen
Stenmurens dag.

Läs HÄR från förra året
eller låt bli , för den festen har
redan gått till historien :-).

Det blir oficiell  invigning av nya
uteplatsen/stenläggningen/stenmuren vid 
Carpe Diem.

Ni ska få se den ordentligt när det är  
sol  
och lite mer
blommor
planterade.

Ha de bäst 

Kram kram

11 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Vad fina byxor :) Me like :)
Jag vill också ha sådana :)
Du ser så fin ut Bittan, hoppas det blir bättre väder för er snart så ni kan börja sätta ut lite mer blommor :)

Saknar dig ta hand om dig nu så syns vi snart igen
Kram Lisa

Elzie sa...

Åh fy sjutton! Nu blir jag verkligen avundsjuk på dig. Så fina byxor!!! Måste skicka efter ett par jag också. Men hur är dom i storlekarna? Måste ju pejla lite, haha.

Här har det inte blivit några blommor köpta än. Däremot slängde jag ut det som stod i fönsterna här och inte gjorde någon människa glad. Dvs, det kom inget av fröna! Så nu ligger det ute i landen. Kanske det rentav börjar gro där? Skönt att ha fått tillbaka sovrumsfönstret som det (nästan) ska vara i alla fall.

Ha en riktigt kul kväll.
Kram Elzie

Nytt och Slitet/Louise sa...

Brallerna passade ju jättebra!!
Det är ju x-tra roligt om man kan känna sig tjusig i trädgården också!! Själv spräcker jag nog "häcken" i de där byxorna.

Angående blommor är jag också sent ute för kallare maj har jag nog aldrig varit med om..huuuh...brr..

Idag är det i allafall sol och vi får hoppas att den stannar kvar;)

Trevlig helg och ha det så roligt!!
Kram/ M-L

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så snyggt! Jag skulle också vilja ha fina trädgårdskläder och inte mina byxor med färgfläckar på.
Visst vill man ta ut mera blommor att det aldrig tar slut med minusgrader på nätterna.
Ha en bra onsdag!
Kram Anette

Anonym sa...

Snygga byxor på en snygg tjej! Finns de i MEGA size? Vet en som skulle bli glad om jag iallafall blev lite mer intreserad av trädgårdsarbete - och det kanske man blir av sådana byxor. KRAM Catta

Efter behag sa...

Hejsan

Jättesöta byxor. Du behöver inga blommor i trädgården, du är ju som en rosenknopp i trädgårdsmunderingen.

Ha de/Ann-Louise

Älskade pion sa...

Guuud vilka snygga "garden" byxor,vill oxå ha. ;)Ha en riktigt trevlig kväll. Kram Ulrika

Inspiration i vitt sa...

Vilken snygg trädgårdsbrud det var här då hihi. Jag vill oxå haaa såna fina byxor.
Kram på dig/Ingela.

Country Hill sa...

Känner igen mig har också sånna byxor fast i blått men det känns som om dom är lite för fina för att gräva i men dom är så himla sköna.
Kram Lena

Cc sa...

Vilka urtjusiga byxor, skulle kunna gå med dem jämt. Här lugnar jag mig med blommor för det käns inte som vintern är borta. Svinkallt och blåst, fy var är värmen. KRam

Arja sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Det var mycket fina saker du har pysslat ihop. Dina väskor är ju bara så ljuvligt fina!! Och dina nya byxor är ju ocå fina. Har själv funderat på ett par, men kom fram till att dom skulle se helt bedrövliga ut när jag " murvlat" runt i rabatterna!! Men jag skulle ju kunna ha dom på när jag bara tar mig en runda i trädgården och njuter!! Hi hi hi.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin