onsdag 9 december 2009

Onsdag o 2 v kvar till julafton !!!


Igår var vi och hämtade en hyrbil ,  ja bil och bil kan väl diskuteras.

Mer mopedbil skulle jag vilja säga . 

Den både låter och ser ut som en sån . Liten och hoptryckt men T tycker att  den är söt  . 
Det var nog därför han var på synundersökning idag...han  ser dåligt :-) 

Av storleken att döma är det tveksamt om den går under benämningen bil .

Så yttepytteliten att vi nästan sitter på varandra och när T ska säga nåt lyckas han hela tiden stöta emot min onda axel !!!

När han skulle växla tog han tag i min kaffekopp istället !!!




Poliserna fick i af tag på den påtände smitaren i måndags kväll. Det stod  i tidningen igår , likaså kommentarer från "  han  "  som blev påkörd. 

Nu ska det bara räknas på försäkringsbolaget om det är nån ide att laga bilen eller bättre att lösa in den. 





Imorgon ska vi köpa gran så då åker vi i normal bil istället , fast det vet inte T än .....  jo att min bil är normal vet han ju , men inte det där med att köpa granen :-)

 

Han tycker det är alldeles för tidigt . Varför då.... bättre att njuta innan tycker jag. 

När han är på julbord på fredag så kan jag passa på att klä den tillsammans med Prinsessan som har rätt inställning.  

Han  kommer att bli sååååå glad när han vaknar på lördag och ser att den är på plats i år igen "   nån  "   dag före dan före dan :-)





Även Prinsessan 2 ( Prinsens sambo ) har rätta inställningen . 
Eftersom de har 2 små kissar hemma  blir ingen riktig gran där i år.

De var här ikväll och gissa vem som var  nere i källaren och  hämtade våran plastgran  för att klä den på fredag. 

Han bar motvilligt ut den till bilen muttrandes om att det är alldeles för tidigt. För det mesta är han  "   min   "   son men ibland har även faderns gener hamnat hos honom  :-)

Känns inte precis som julafton om 2 veckor så därför blir det lite vita bilder och lite allmänt svammel idag istället .




Imorgon är jag nog tillbaka i julstämningen igen hoppas jag.


På återseende då


Kram Bittan

2 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fint du alltid visar!!♥
Ne..får ju panik..2 v kvar...o om 4 så är den över!!
varför gör man sååå mycket för den korta stunden egentlien??;)

Kramis♥

hemma hos lilla mej sa...

Gokväll i stugan !Vad fint du alltid visar.Ja tiden går snabbt.Hur är det med din axel?Vad mysigt attklä granen så man får njuta ett tag.ha en fin kväll kramiz Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin