måndag 18 april 2022

Sol,vitsippor,bad.......


Då var det Annandag påsk och påskledigheten är delvis över......
jodå jag är  ledig från mitt vanliga jobb idag med 
men eftersom det börjas ett köksbyte i en lägenhet i stan imorgon
är det lite att fixa med det,
allt som i vanliga fall ligger på mannen faller  av naturliga skäl på min lott nu med.
Tur att han kan hänga med och vägleda i a f.

Påskdagen 2022 bjöd som sagt på stålande väder,
ja rena rama sommartemperaturerna faktiskt.
Kalla poolen är ju inte igång än så det blev ett dopp i den varma.



Hela vår skog är full av blåsippor och de stackars vitsipporna 
som begravdes under snön som kom tillbaka för ett tag sedan 
har tittat upp igen de med.
Några av dem hamnade i vas.


På bilden nedan syns mina viktigaste påskdagsattiraljer sammanfattade på en bild.......
 badkläder, solglasögon,solskydd nummer 30 
och mannens påskägg.
Påskmusten bytte jag ut mot vatten och kaffe men den gjorde sig bra på bild:-)
Trädgårdsredskap hade kvalat in med förresten 
för mellan podlyssning i solstolen fick jag faktiskt en hel del gjort i trädgården med.


Ha en fin Påskdag.
Önska mej lycka till med det manliga jobbet idag tack.
Det lär behövas:-)

Kram B 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar