söndag 6 mars 2022

Vasaloppstradition och tänk vad två urnor kan ställa till med.





Hej hej!

Hoppas ni haft en lika bra helg som vi har haft 
och än är den ju inte slut förresten.
Vem vet det kanske händer ytterligare något mer bra. 

Vår helg har varit spontan vilket betyder väldigt innehållsrik 
med alltifrån utflykter, dejt med alla våra små hjärtan 
till fastighetsjobb borta och fixande hemma.

Vasaloppssöndag och tänk vad två urnor kan ställa till det
lyder rubriken och ja precis så är det.

Vi börjar väl med Vasaloppssöndagen.

Har ni kollat?

Här är Vasaloppet är en tradition som inte får missas.
Vasaloppet är dessutom lika med startskottet för våren, hopp och ljuset.
I år känns det naturligtvis tusenmiljoner gånger viktigare än vanligt med just hopp.......
inte för att vasaloppet har något med världsläget att göra men det känns 
precis som under pandemin ändå skönt att något ändå är som vanligt 
när allt runt omkring är så långt ifrån det man kan komma.

Denna helg har jag faktiskt begränsat och sållat nyheterna 
det är fullt tillräckligt att hålla sig uppdaterad morgon,middag och kväll 
man behöver inte ha på allt dygnet runt.





Vasaloppet var det ja  .....
starten ser vi alltid i sovrummet med frukost på sängen 
och målgången för vinnaren i vardagsrummet. 
Däremellan och efter är det mer sporadiskt i a f för min del
men enligt tradition så ska tv:n stå på tills siste man/kvinna 
passerat målgången eller repen.




Den uppmärksamme undrar kanske 
vad dagens bilder har med Vasaloppet att göra.
Svaret är absolut ingenting då de varken är från Sälen eller Mora
utan från helgens ena utflykt.

Jodå både igår och idag har vi utflyktat
och båda dagarna i närområdet.
Vi börjar med gårdagens som var till Dakabom 
bara ett stenkast hemifrån.
Har ni vägarna förbi på E4 mellan Helsingborg och Stockholm
missa inte en avstickare vid Torsvik till Norrahammar
där Dakabom ligger i det gamla nerlagda Bruket 
Även om vi absolut inte behöver
något i möbelväg är det bara mysigt med ett besök
och alltid hittar man något.
Om inte annat så kan man ta en fika i Dacafe.
 
Två stora urnor fyndades de som sen gav inspiration till
en vårlig omrokad i uterummet.
Bort med tunga grå sammetsgardiner, upp med ljusa våriga istället
och såklart gick kvällens dukning där i grönt.
Ja där ser man vad två fyndade urnor kan ställa till med.
Mer om det kommer en annan dag.






Ha nu en riktgt fin avslutning på helgen.

Kram B 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar