onsdag 9 mars 2022

My happy place number two och att väcka tankar


En sensommarkväll?
Eller en iskall söndagseftermiddag i början av mars 
vid my happy place number two?

Kunde varit vilket som men det är såklart det sistnämnda på bilderna.
Att föreviga sommarvyerna det spar vi tills det är dags.

Efter dejt med alla våra små i söndags var vi tvungna 
att fixa lite fastighetsjobb i stan och är man i krokarna 
måste man ju ta en liten tripp för att
"andas" med favoritutsikten som fond.
Ni som hängt med här vet att näst efter hemma är Vätterutsikten 
det mest rogivande och energipåfyllande som finns i min värld.


Just här vid denna lilla stranden är det sten och ganska otillgängligt 
men vad gör det när det ändå inte var bad som var tanken.
Den lilla upphöjningen i mitten på bilden under är Visingsö. 
Just denna vyn är samesame som vi ser från vårt berg hemma men då lite längre ifrån, 
närmare bestämt cirkus en och en halv mil söderut. 


Hittade ett gäng snödroppar som blommade så fint i solen,
i skuggan strax intill ligger snön kvar men det behöver man ju inte berätta.
Tänk att snart byts snödropparna ut mot vitsippor,
eller snart och snart är väl att ta i.
Såg precis på nyheterna hur långt våren kommit och här är det inte dags än.
Inte för att jag tror att vitsipporna blommar i Skåne nu heller
men med denna fart som tiden har så vips är vi där.......
både där och här .


Ja det där med tiden ja......
insåg nu att det redan är onsdag vilket denna veckan betyder kvällsjobb 
vilket i sin tur betyder att jag äntligen har en ledig förmiddag hemma.

Både måndagen och tisdagen försvann fortare än vanligt då det har varit 
aktiviteter direkt efter jobbet båda dagarna.
I måndags var LillPrinsessan med Mellanbrorsan inbokade och 
de båda älsklingarna anlände i samma sekund
som jag parkerade bilen på garagenerfarten.
Igår kväll var jag medbjuden av min bästa H 
till att "fira" Internationella kvinnodagen i fyra timmar(!!!) 
med mingel, plockmat, föreläsningar, ekonomi och diverse annat på Spira.
Det var en väldig blandning på föreläsningarna och 
alla utom en var kvinnor med olika karriärer,styrkor och budskap.
Summa summarum en intressant och rolig kväll
även om mycket gick ut på att kvinnor fortfarande är i minoritet 
i styrelserummen, har mindre ägandeskap, sämre löneutveckling mm mm.
Vissa saker kan jag köpa att könet påverkar men precis som 
flera av dem fick fram..... 
man kan "lätt" nå målet /drömmen om man vill
det gäller bara att vara målinriktad, tro på sig själv, omge sig med rätt nätverk,
 jobba stenhårt och ja i vissa fall hårdare än vad en man hade behövt göra.
Nu är jag ju nöjd med min "karriär" och har inga planer
på att sadla om, ändra inriktning eller att klättra uppåt igen
(been there done that)
men bra föreläsare väcker alltid tankar som med fördel kan omsättas
i privatlivet..... plus att flera av dem pratade ekonomi
vilket alltid är intressant.





Dags att ta tag i min lediga förmiddag....
innan den är slut :-).

Ha en fin dag.

Kram B  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar