måndag 10 augusti 2009

Fortsättning på gårdagen.....




....kommer här :
med mer Tildainspiration,

prickigt, randigt och rutigt.


Har alltid varit svag för diverse pappersprodukter
så det gick inte att motstå lite nya spiralblock, album och pärm när det "dök upp" i passande mönster och färg.

Det största Yankee Candle slank oxå med.
Oooops.

Blev körd av privatchauffören idag för att fixa naglarna .
Tur att jag inte körde själv för avståndsbedömningen är inte så bra.
Kändes som att vi var på väg att krocka flera gånger vilket inte ens var nära hävdade Prinsesschauffören.

Hem blev jag uppraggad av en Scania jourbil när jag stod vid fel busshållplats.
Vadå...jag hade inte tänkt åka buss !!!
Fast det hade nog varit smartare , hur j...ä smutsig kan en bil bli inuti och hur lätt är det att stå upp i framsätet på motorvägen för att man råkar vara vitklädd .
Fick sitta ända in i framrutan på yttersta kanten och försöka att inte nudda nåt. Inte så farligt tyckte T som sitter välklädd i sin Kallikåoverall .

Jaja hem kom jag iaf .

Kommer ihåg senast darlingen var på krogen och fick för sig att åka buss hem.

Han ringer till mej ( bussåkarnas bussåkare av alla ) mitt i natten och undrar om det är den eller den bussen han ska ta.

Var står du nånstans frågar jag.

Det absolut enda jag vet om bussåkande är att där han stod går INGEN buss alls hemåt oss.

Hur det slutade ?

Jag beordrar honom att stå kvar där han är , klär på mej och åker som planerat in och hämtar honom .

Jodå han står stadigt och håller i stolpen när jag kommer en kvart senare och hem kommer han lyckligt och väl.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar