söndag 9 augusti 2009

en låååååång helg...





....har det varit.
Jag kan inget avancerat göra med lapp för ögat och en arm annat än att
"sätta andra i arbete " .

Det är jag bra på enligt mannen.
Kanske är det därför jag har varit ensam och haft såååå tråkigt nästan hela helgen.
Alla flydde . när de insåg vad som komma skulle

  • T har haft jour hela helgen ,
  • Prinsessan åkte till Göteborg med 2 kompisar i fredags ,
  • Prinsen har lyst med sin frånvaro sen i torsdags. Inte ens mat o fika har mutat hit honom ,men nu är kusten klar igen dvs hans far har planterat 20 m häck och gjort allt annat trädgårdsarbete till butiken som Prinsen påbörjade för ett par veckor sen.
Lite "ledig" tid hemma fick T trots allt mellan jourutryckningarna som tur var för mej så jag kunde sätta honom i arbete.

2 grejer har jag faktiskt åstakommit i helgen.

En tildainspirerad koppkrona och x antal meter knappspets.



Har totalt snöat in på knappspets och tänkte att det kan man väl smidigt fixa själv. Allt som behövs är spets,knappar , nål och tråd.

Tänkte inte på det viktigaste :

TÅLAMOD !!!!!

( Det var ungefär lika spännande som att titta på
när målarfärg torkar eller som T gjorde häromkvällen
när han tömt ut allt vatten i poolen :
titta på när den fylls igen !!!!!
Det görs inte precis med vattenkanna
utan brandslang och tar ett antal timmar .)



M a o knappspets är lätt värd 55 :-metern.
Det tog en stund att göra några meter om man säger så.

Roligare var det att göra den Tildainspirerande koppkronan som jag skulle ha knappspetsen till.

Det får nog blir en till större helvit att ha ute med julbelysning i men utan KNAPPSPETS .

2 kommentarer:

  1. Men jisses vilken mysigblogg du föe...scrollat lååååååångt ner blandalla mysiga inlägg!!!
    Smart med poolrn..vi funderade på att b ygga in vår..o nu fick jag ju ett perfekt tips ju.
    Såg ni vart i Tallin med...dit var vi på väg, men det var fulltså det blev riga istället...mysigt så!

    Helt underbara koppkrona du gjort!!!Så söt!
    nu ska jag ta entitt in i webbshoppen med innan jag knyter mig;)

    kram millan ♥

    SvaraRadera
  2. Hej

    Koppkronan blev ju helt underbar. Jag är sugen på att göra en till.

    Kramar Ann-Louise

    SvaraRadera