söndag 28 maj 2023

Ett enda långt firande i månaderna två.




Glad Morsdag på er alla!

Ytterligare en dag att fira.
Har du ingen egen mamma eller inte har barn så 
finns det alltid något att hitta på.
"Mamma" kan man vara till mycket och uppmärksammar ingen annan det 
kan man alltid göra det själv. 
Min egen mamma har fått jag fått fira lika fel som de senaste tjugotre åren.....
d v s med blommor och nyplanterat på kyrkogården.
Min startade betydligt bättre med frukost på sängen av 
pappan som firar att jag är mamma till hans barn
och som present fick jag att han just nu i skrivande stund
 målar klart under nya balkongen.
I eftermiddag blir det tårtkalas för alla mina hjärtan som jag är 
mamma, mormor, farmor och svärmor till.
O C H solen skiner .....vad mer behövs liksom.



På tal om firande ja ......
maj och till viss del juni med är ett enda långt firande.
Här avlöser det ena det andra med alltifrån tre viktiga födelsedagar, två bröllopsdagar, 
Mors dag, Nationaldag, skolavslutning och Midsommar.....
plus lite annat dessemellan.

Ja ni hör ju.

Att vi har två bröllopsdagar betyder inte att vi har gift oss två gånger utan
att vi gifte oss på Pingstafton som har olika datum varje år förutom
nåt år som den infaller på "rätt datum " så då har vi bara en.
Vi hann knappt hem från bröllopsdagsresa i veckan
förrän det var Pingstafton och vår "riktiga" dag.
den som mannen fick fira utan sin fru för igår var det dags för min 
hemliga födelsedagsresa som jag fick av världens bästa dotter när jag fyllde år.
Å wow vilken dag jag/vi fick........
sååååååå lyckad och välplanerad att hälften hade varit nog.
Resan gick genom ett sagolika vackert försommarSkåne
och ni som följer mig på instagram har redan sett en bildbombning,
både det en massa annat som väntar på tid för att dokumenteras kommer här med
men just nu vill jag utnyttja den lilla lediga tid som finns till att vara ute
när det är fint väder .......
som idag t e x.


Ha det bäst.

Kram B
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin