fredag 23 september 2022

Var sak har sin tid




Var sak har sin tid.

I en himla massa år jobbade jag kontorstid måndag till fredag 
åtta-sjutton vilket var bra då men nu skulle jag aldrig vilja byta tillbaka till det.

 Det jag gör nu sen ja vad det kan vara ….. fem år kanske
det där med att jobba lite lagom "obekvämt" det är riktigt bra det.
Var sjätte helg och nån eller några kvällar i veckan resulterar en ledig vardag då och då
passar perfekt när man har ett helt gäng små älsklingar som man vill hinna
med att dejta i vardagen.

Att få möjlighet att hämta SmåPrinsar/Prinsessa i skolan/förskolan
 och sen ha egentid med var och en 
det är både väldigt viktigt och lyx.
Ibland om det behövs och ibland bara för att.

Som sagt .....var sak har sin tid.


På tal om egentid med var och en så var det precis det jag hade senast med Prins L. 
Att den började på vårdcentralen det är en annan historia som vi skippar här.


När vi väl var hemma igen plockade han björnbär som vi sen hade...... 





.... till den vita chokladkladdkakan som fick betyg hundra av hundra.



Trevlig helg.

Nu ska jag bara avverka en fredag på kontoret
sen väntar helg med en rolig aw och nåt som jag tror 
kommer att bli väldigt annorlunda.

Kram B   
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin