torsdag 7 juli 2022

Eländes elände........och the rose


Halloj från en semesterfrillad B!

Nu är det bara naglarna kvar som ska fixas i kväll.....
det och en lång jobbhelg plus extra kvällsjobb och fyra låååånga
dagar nästa vecka men sen så är det dags att
ställa jobbmailen på autosvar.

Vi har ju b la bokat Gotland om några veckor men det känns ju inget vidare
efter det ofattbart hemska som hände i Visby igår.
Men man kan ju inte låsa in sig, bara vara hemma och låta det onda få segra....... 
även om jag ibland faktiskt har lust med det.
Just nu följer jag även med spänning 
ett helt gäng både nuvarande och f d kollegor 
som befinner sig i USA och som skulle flugit hem med SAS
från olika delar av landet.
Vem kunde tro att det skulle bli en sån soppa av det
och att parterna inte skulle komma överens innan strejk var ett faktum.
När väl pandemin var över eller rättare sagt restriktionerna
då ska det både krigas och strejkas.
Vad händer med världen?


Vad som däremot händer här hemma ser ni på bilderna.
En positiv kontrast till eländet i världen är att honungsrosen fått fnatt i år med
vilket innebär att jag lär få ägna hela min första semesterdag till att klippa av blommorna.
Om det nu inte hällregnar oavbrutet vill säga för då måste det ske tidigare.
En gång för länge sedan lät vi dem bara falla av 
med ett klistrigt trädäck som knappt högtryckstvätten rådde på som resultat,
det misstaget gör vi I N T E om igen.



Mer positivt var förresten gårdagens inkassering av min morsdagspresent
i form av en lyxpicnic i kvällssolen with a milsvid wiev uppe på ängarna på berget 
från och med min allra bästa MiniMe ....
det och vad min lediga dag ska innehålla idag :-)

Mer om det, Liseberg och diverse annat roligt kommer.


Ha en fin dag.

Kram B 



 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin