tisdag 7 juli 2020

En låååååång en .... i dubbel bemärkelse



Med en doft av sommar ......
egenodlade jordgubbar och jasmin.

Mmmmmm.

Sommar och trädgård ja ........
igår sprang jag in och ut mellan regnskurarna
och lyckades till slut bli klar med att klippa bort alla vissnande 
blommor på honungsrosen. 
Det var i sista sekund för det hade redan börjat bildas drivor
på trädäcket.

Om det tog en bra stund att fylla en och en halv stor sopsäck med vita rosenblad?

Svar ja.

Om jag nådde den översta delen på bågen?

Svar nej.

Som tur var hade jag en lååååång lunchdejt .........i dubbel bemärkelse.
Sonen fick lunch och jag fick sällskap plus att de onåbara rosenbladen 
nu är ett minne blott. 

Före och efter .......
bara frisyrklippningen återstår. 



 Lagom när rosen blommat över är det dags för jasminen att ta vid.




Perenner och överdådigt blommande träd och buskar har vi gott om och
planeringen med att alltid ha något blommande i trädgården 
från tidig vår till sen höst är guld värd.
Både för att det är vackert 
men fram för allt för att det bara är att gå ut och frossa och fylla vaserna
vilket är vad jag gör nästan varje dag.




Med en doft av sommar.......
ja men nu är det väl hög tid att den kommer tillbaka på riktigt tycker jag.
Håller ni inte med om det?


Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin