onsdag 25 mars 2020

En av alla dessa dagar .....



Sådärja då var ordningen återställd och jag är tillbaka igen.

På självaste våffeldagen av alla dagar ........
 säkert med ytterligare ett allldeles för långt inlägg:-)

Hoppas allt är bra och att ni lever så normalt som det bara går.
För min del är planen att återgå på måndag
då är det slut med de här långa inläggen.
Har man all tid i världen och gillar att dokumentera så blir det lätt så.
Vad gör det förresten ......
vill ni läsa så läser ni annars inte.



Handen ja ....... den är mycket bättre.
Jag kan så smått både skriva och använda den nästan som vanligt
 utan att det känns som att nån sticker en kniv i den.

Något som är ännu roligare är att
idag har det faktiskt mitt i allt coronaelände för första gången börjat 
dyka upp en och annan positiv nyhet.
Att ekonomin och världsläget känns väldigt oroväckande finns ingen som helst tvekan om
men att företag snabbt lägger om sin produktion och börjar tillverka sånt som det är brist på nu
och att folk som blivit av med jobb får nya tillfälliga inom vården och handeln känns bra.
Jag är övertygad om att när vi väl är genom allt detta och kommer ut på andra sidan
kommer världen att se väldigt annorlunda ut.
Vem vet det kanske  t o m kan bli bättre i vissa lägen.

USA:s jättesatsning och att Kina så smått börjar släppa karantänen 
har väl inte undgått någon .....
inte heller att Sveriges strategi den som verkar gå tvärtemot
många andra länders kanske inte är helt fel ändå.
Jag vet att det är alldeles för tidigt att ropa hej och att
det dygnet runt rapporteras den ena nya katastrofen efter den andra
men att ta ut lite glädje i förskott ger i värsta fall dubbel glädje
och det kan väl aldrig vara fel. 
Blir det mot för modan inte bra ändå får man ta det då. 



Något som däremot inte  alls är lika bra är att så många och då speciellt äldre 
fortfarande leker struts, stoppar huvudet i sanden och låtsas som att det inte gäller mig.

Det ÄR vars och ens skyldighet att följa rekommendationer.
Att vara uppdaterad och hålla koll på "rätt ställe" d vs inte sensationspressen 
utan att lyssna på expertutlåtande, samhällsprogram och nyhetskanaler. 

Nog om det och åter till det positiva som
hoppfullt nog helt klart tar överhanden idag:

Med de raderna tänker jag inte skriva mer om Corona 
så härmed återgår bloggen till det vanliga igen.
Ja jag vet man ska aldrig säga aldrig men då måste något 
riktigt sensationellt inträffa vilket jag hoppas inte blir fallet.

Det får bli dagens positiva .......
onsdagens intebaranattsvarta coronanyheter 
och att det f r o m nu är slut med skrivandet om ämnet här :-)


Glad våffeldag på er!

Jag vet att det är i elfte timmen men bättre sent än aldrig:-)
Av alla dessa dagar som är tillägnade något gott är
faktiskt dagen idag den enda som uppmärksammas här.

 Vi hade vårt våffelkalas i ljusterapirummet på tu man hand på förmiddagen.
Även om det blåste och var kallt ute så visst får man nästan lite sommarkänslor ?
 Om man nu inte tittar på de kala träden förstås. 
Å det kan man ju välja att inte göra
utan att istället dra blicken till solsängarna som väntar på att nån ska inta dem i bikini.
Ja för nån i bikini lär ni inte få se här:-)
Jordgubbar och rosa Mateus hjälpte också till rätt bra som synes 
det och ytterligare en dag med sol från en blå himmel.

Heja hopp om våren:-)

Jag lyckades spara en våffla som sen fick bli min lunch,
ja vadå är det våffeldag så är det.
Lunchvåfflan avnjöts med en helt annan topping än sylt, jordgubbar och grädde
 den blev en riktig helgvariant........
bara bubblet och sällskap som saknades.
De båda sistnämnda tar vi igen i helgen tänker jag.


Ha nu en fortsatt fin dag 
och har du inte ätit nån våffla än så finns det tid kvar.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin