tisdag 24 mars 2020

Att planera framtid .....



Hej från mitt kök som just nu badar i ljus!

Å inte blir det sämre med sommartid i helgen.

Hur har ni det?
Under omständigheterna bra hoppas jag.
Här är det helt okej förutom att jag fortfarande har en orörlig och värkande hand.
Vi försöker mitt i coronaovissheten ändå att
leva så normalt som möjligt men följer såklart rekommendationerna 
om vad man ska eller inte ska göra.
Det planeras framtid ........
både påsk, sommar och projekt. 
Såklart inga resor men det finns så mycket annat 
man kan drömma om.
Det där med hemester t e x :-)



Att leva normalt ja .......
eftersom jag inte kan göra några storverk har jag istället 
även denna vecka fortsatt att roa mej med att hitta på diverse annat.
Mannen jobbar kväll denna vecka så han har lovat att 
 förverkliga några av de mindre idéerna lite i taget på förmiddagarna.
Problemet är bara att han är rätt duktigt på att hitta på egna 
viktigare saker ..... 
som att bygga ny trappa eller högtryckstvätta trädäcken t e x  :-)


Vi har redan bestämt att fylla den stora poolen betydligt mycket tidigare än vanligt
och det skulle inte förvåna mej om i a f en av sommarbilarna reggas första april.
Leva som vanligt var det ja .......
som vanligt men lite tidigare ,
det låter bra det.


Dagens positiva :

I rådande coronaläge har vår lokala Ica valt att öppna upp tidigare 
på morgonen enbart för 65+kunder.
Såååå bra för de i den åldern som absolut måste ta sig ut 
men mindre bra var jag drog jag ner 
medelåldern rejält när jag var där på eftermiddagen.
Många av kunderna då var just i den åldern att de borde ha varit där på morgonen 
eller helst inte alls.
Tyvärr stämmer det även här det man läser om.......
att många i den äldre generationen inte bryr sig.
Det är för mig en gåta!
Hur svårt kan det vara?


Ha en fin dag i vårsolen.
Ta hand om er.


Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin