fredag 24 januari 2020

Mycket tjat och ett livstecken



Ett litet livstecken så här på fredagsmorgonen är väl på tiden va.

Hej hej !
Efter ytterligare en vecka som gick i raketfart och försvann
 får bli ett väldigt snabbt sådant eftersom jag alldeles strax på väg mot
veckans sista jobbdag innan en efterlängtad ledig helg väntar.
En helg då vi ska inviga uterummet på riktigt
utan fläkt som värme för nu har golvvärmen äntligen fått sättas på:-)
Hurra på den.



Å tänk att det nästan är ljust ........i a f när jag åker på morgonen.
Som kompensation till mörkret har vi sen ett par veckor 
tillbaka börjat med lunchpromenader på jobbet vilket faktiskt påverkar mer än man kan tro.


Fredagsdukningen var jag bara tvungen att testa igår .....
jajamän som ni ser :
I DAGSLJUS !
Eftersom jag jobbade kväll och inte behövde åka förrän efter nio
gick det av bara farten.
Tjoho .......
kanske inte för kvällsjobb men absolut för dagsljuset.

Ja jag veeeeeet ...... det är mycket tjat om dagsljus men jag har stort behov av det 
och denna gråa "vinter" har vi haft väldigt dåligt av den varan i var del av landet.
Vädret är en sak mina ändrade arbetstider en annan 
och inte har det gjort saken bättre med avsaknaden av vinter.

Vi brukar ju få det ändå via långresa till solen vid denna tiden på året
men i år har vi valt bort långtbortivärlden i januari till
förmån för ...... ja det ska ni få se framöver.
Vi räknar med en riktig boost och med både sol och dagsljus då i a f :-)

Tur ändå att var iväg och fick en veckas värme och D-vitamin i oktober 
det räckte ett bra tag.


Tjat om dagsljus och många bilder på nya rummet........
japp det har det blivit och fler lär komma :-)




Pling ........
å där var mina tio  bloggminuter slut.
Mot veckans sista dag.


Trevlig helg.

Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin