tisdag 21 maj 2019

Dagen D och att ta tillfället i akt



Igår åkte medelhavsväxterna ut 
oavsett hur väder blir framöver så är de nu förpassade till trädäcket.
Det blommar och grönskar nåt helt galet i och runt om trädgården 
men så här helt växtlighetstomt på altanerna har det nog aldrig varit.
Inte ens förra året då det inte var någon vår alls.
Det ska det f r o m nu bli ändring på......
än så länge är Medelhavet bara ett citron och ett ynka litet olivträd
men ändå en början.
Planen var att handla hem resten igår men det vet ni ju hur det gick med det. 
Typ inte alls .

Undrar om han som jag firar bröllopsdag tillsammans med idag tänker
överraska med det ?
Idag är det nämligen den första av våra två....
vi firar såklart både datumet och Pingstafton 
O C H  förnyade bröllopslöftesdagen så det blir visst tre.
Förnyade bröllopslöften gjorde vi i Las Vegas för fem år sedan.

Om nån nu tänker överraska så önskar jag mig i så fall ett fikonträd 
och tre olivträd i olika storlekar 
plus lite annat till krukorna .
Tack på förhand Älskling........
Eller annars går det precis lika bra med de obligatoriska röda rosorna jag fått de 
senaste trettio åren :-)


Tänk att det på dagen idag är exakt ett år sedan vi satt i solen och skålade 
i champagne för oss i slottsparken i Paris .
Då när vi firade trettio lyckliga år som gifta.
Vi är lika lyckliga nu som förra året och som på den där Pingstafton
för länge sedan ......  
 i år säger vi skål för trettioett :-)






Han jobbar kväll denna veckan så frukost på sängen 
har jag fått men fira den stora dagen det gör vi på fredag då vi har vår tidtillsamansinvesteringsledigdag för maj.
Ett tag trodde jag faktiskt att vi skulle behöva ställa in den 
men nääää bättre att anpassa aktiviteterna efter min fot 
och tänka om lite än att inte komma iväg.




Hur har ni det på uteplanteringsfronten ?
All in eller out kanske man ska säga .....
eller som vi litegrann.

Palmerna,  tomaterna och gurkorna däremot de får nog vänta ett tag till .




Ha en härlig dag ,
det ska jag ha här hemma.
Ska verkligen ta tillfället i akt och passa på att njuta av allt det vackra ute när jag ändå
inte kan göra något .
Det därmed meningen med allt ......
jag som alltid tjatar om mellan hägg och syren :-)

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin