fredag 14 december 2018

Snabb matematik och en ovärderlig skatt






Freeeeedag mina vänner :-)

Hoppas allt är bra .
Här är det bara toppen .
Ikväll ska vi vara barnvakt till minstingarna och sen väntar en ledig helg .....
en helg med b l a vänner , Tomtar , mer julmys
och äntligen pepparkaksbak med de stora småPrinsarna .
Vad hittar ni på ?

Så har snart ytterligare en vecka swischat förbi .......
undrar förresten hur många gånger jag börjat ett inlägg med freeeedag 
med extra många e ?
Det är nog ett gäng det .
Rent krasst och med snabb matematik skulle det faktiskt kunna 
vara femhundrafyrtiofem gånger,
ja för exakt så många fredagar har passerat sen jag började blogga .....
femhundrafyrtiofem !
Det är inte många dagar under dessa tio och ett halvt år som saknar inlägg ,
några saknar men några har två så det jämnar nog ut sig ........
Var tvungen att kolla och fram t o m föregående har det blivit
fyratusenetthundrasextiofyra inlägg
vilket är lite mer än i snitt ett per dag .

Mycket har hänt genom åren .......
vi har utsatts för diverse prövningar , genomgått stor sorg och hälsan har varierat 
men det allra viktigaste är såklart att vi är lika lyckliga tillsammans nu som då ,
 att vi har varandra och våra fantastiska barn med respektive 
och såklart det allra bästa ........fyra små Prinsar
de där älsklingarna som förgyller livet på ett sätt man
aldrig kunde tänka sig innan :-)
De som har en alldeles speciell plats i våra hjärtan
 Det har byggts och renoverats , pysslats och dukats ,
vi har fångat dagen och struntat totalt i vad som är "normalt "  och 
vad andra tycker och tänker ,
vi har rest en hel del världen över .......
i skrivande stund har vi besökt fyrtiotvå länder .
Traditioner har skapats och traditioner har skrotats,
vi har firat allt och lite till som går att fira
och hela nio jular har "passerat " sen mitt allra första inlägg :-)





Tänk vilken ovärderlig skatt det är att ha denna dagbok med bilder
och  om det genom åren har inspirerat någon på vägen är det jättekul och en bonus.
Mottot är att skriva personlig men inte privat och skippa tråkigheter och  en massa gnäll.
Jag väljer noga vad som delas .
Vissa tycker ändå att det är för mycket men det får stå för dem.

Nån bloggtorka har aldrig funnits ,
har jag inte haft något att dokumentera eller skriva om har jag helt enkelt låtit bli.
Det har och får heller aldrig bli ett tvång att skriva
eller att hela tiden tänka på vad någon annan förväntar sig eller vill läsa om .

Nån gång ska jag roa mej med att läsa igenom ALLT från början till slut .
Nån gång :-)


Idag dokumenteras som ni ser kvällspyssel  .......
att dekorera pepparkakor som ska användas till
en alldeles speciell grej .
Vad får ni se när det är klart .



Ha en riktigt härlig fredag .

Kram B

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Helt fantastiskt Bittan!
Du har en underbart fin blogg som sprudlar av glädje, värme och kärlek till din familj. Det är alltid så härligt att titta in här.
Och ja, vilken skatt! Vilken fantastiskt dagbok över livet....Jag känner precis likadant och började blogga 2010 och har nu en fantastisk dagbok att kika in i med bild och text. Jag har dock bytt och startat nya bloggar då det varit sådana drastiska förändringar i mitt liv. Min första blogg hette: The Fortunes of a Navy Wife...För då var jag ju fortfarande gift men hade flyttat hem till Sverige första gången..Ja, livet är förunderligt och föränderligt. Glädje och tragedier avlöser varandra och det är ju en naturlig del av livet. Början och avslut och inget varar för evigt, inte ens livet. Jo, har man tur...Kärleken :-)

Jag önskar dig och din familj en underbar helg!

Keep blogging!

Varm kram, Anneli

Bittan sa...

Tack snälla du och detsamma bade med bloggen och helgen :-) Stor kram Bittan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin