onsdag 19 december 2018

Fireworks ....en julklapp i förväg



Godmorgon dan före dan .......
före något så härligt som julledigt :-)
Vi brukar ju inte ha det inte mer än de där fyra jul o nyårsdagarna 
och eftersom vi bara har stängt sex dagar om året 
( jul, nyår och Midsommar )
får jag och mina närmaste kollegor alternera om annandagen 
men den slipper jag i år . 

Julen 2018 
 har både jag och mannen av olika skäl jag inte går in på här i dagsläget 
båda valt att få till lite längre ledighet ........
både sammanhängande och  i omgångar .
Den första startar redan i eftermiddag och kommer att vara nästan i en hel vecka ,
efter det blir det jobb ett par mellandagar för att sen ha lite mer ledigt.
Hur har ni det ?
Långledigt eller inte ?

Nu ska bara denna lillelördag avverkas med  ,
en dag som kommer att innehålla både möte och julbord ......
sen så :-)
Eller ledig och ledig .......
jag får väl säga som mannen :
Jag byter bara arbetsgivare haha.
Hyresförhandlingarna blev klara häromdagen och det är snart
 månads och även årsskifte så jag vet vad jag ska hitta på .
Bokföring, hyressättning och att visa lägenhet för ny hyresgäst står på agendan imorgon 
men det är stor skillnad på att vara sin egen arbetsgivare 
och att kunna styra tiden själv .
Å jodå ......visst hinner jag vara ledig med :-)


Att snart ha Christmasledigt det firar vi med fyrverkerier .
Ja för just fireworks heter den nya vad man nu ska kalla den för .......
julfyrverkeri, stjärna , belysning ?

Den och en likadan fast på fot var årets julklapp från den där andra arbetsgivaren .
Ja det är exakt lika spännande varje år att se vad man får :-)
Till Bittan från Bittan tack Bittan .
Prinsen och Prinsessan är ju delägare så de fick varsina de med .
Den var lite svår att fånga på bild men de ser verkligen ut som fyrverkeri .
Såååååå fin .







Ha det så bra så hoppas jag att vi ses snart igen.

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin