måndag 19 november 2018

D som i .....




Hej mina vänner !

Måndag och ny vecka , en vecka som 
för min del tydligen ,
inte alls blev som planerad .
Efter att ha sovit sen vi kom hem från Göteborg igår eftermiddag 
ligger jag nu nerbäddad i soffan med värmefilt, nässpray, hosta och Netflix
och här lär jag ligga i dag känns det som .
Jag som alltid vill ha mer tid hemma får väl försöka att ta till vara på den 
mellan sovstunderna och hostattackerna .......
att hinna se allt det där man inte hinner annars ,
tänka och planera , skriva listor och sålla bort allt black week
får bli min måndag det .
Hur är din ? 
Bra och utan influensa hoppas jag .



Något annat som inte heller gick som planerat var ett besök på Dorsia i lördags . 
Det hanns helt enkelt inte med på kvällen
så igår innan bussen gick hem tog vi morgonpromenaden dit  .
Några hade varit där tidigare men för mej var det första gången .
Varje gång vi varit i Göteborg sen de öppnade 
 har jag tänkt att vi ska gå dit men det har alltid kommit något emellan .
Nu äntligen fick jag i a f ta en titt i foajén och restaurangen ,
och wow är väl rätta ordet :-)
Det såg precis ut som på alla bilder och här ska vi definitivt bo på nån gång .



Lite lookalike fast i alasvenne betydligt mindre format av det berömda Madonna Inn i Kalifornien .
Om ni åker highway 1 mellan San Fransisco och LA 
är det ett absolut måste att stanna till där .
Det kan man kalla wow det !
Sök på Resa USA Kalifornien i högerkanten om ni vill se 
vår upplevelse både därifrån och från en massa annat .......
b l a NapaWalley, Beverly Hills , Golden gate, Hollywood, Santa Monica ,
världens krokigaste gata , Las Vegas , Universal mm mm :-)








Med dessa bilder önskar jag er en bra dag .

Kram B


2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Hej! Första besöket hos dig. Hittade hit via en nerlagd blogg. Det finns tyvärr alldeles för många såna nuförtiden. Dorsia verkar verkligen tagit ut svängarna, härligt! Jag kan bara instämma högt och ljudligt i ett WOW!
Allt gott
/Anette

Bittan sa...

Hej ! Vad kul att du hittade hit :) Ingen risk att jag lägger ner ,det är en ovärderlig dokumentation att blogga .Har inga krav på prestation eller för vad någon annan förväntar sig utan från hjärtat vilket oftast blir minst ett inlägg om dagen . Ha det bäst och välkommen åter. Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin