måndag 12 november 2018

Början , avslutning och allt emellan





Så var det ny vecka igen .

Hej på er denna måndag efter en härlig Farsdagshelg .
Vi har verkligen haft en  perfekt helg
en sån där mysig avkopplande oplanerad men ändå lite planerad helg
en helg som man kan leva på länge :-)

Med familjen , med vänner , med hemmatid tillsammans,
med bygge och trädgårdsfix , med mer preadventande och med Skogssäter garden spa.
En i mitt tycke alldeles alldeles utomordentligt perfekt helg .
Mycket dokumenteras här men såklart inte allt
det är säkert nån som tycker om det
men för mej vet jag exakt vad skillnaden är mellan  personlig och privat
och det är huvudsaken .
Det där med vad andra tycker har jag för länge sedan slutat att bry mig om
eller lägga energi på .

Hoppas ni haft detsamma och att helgen varit precis som ni önskat  .


Lika bra att varna direkt .......
här kommer en  bildbombning och långt inlägg från gårdagen. 
Söndagen var en sån där dag som jag vill spara lite extra
både i hjärtat och minnet så då får blir det ETT långt istället för att dela upp det.




Om han blev firad världens bästa pappa ?
Ja det kan man lugnt säga ...... firad mest hela dagen :-)
Det började redan tidig morgon och frukost på sängen av mej ,
följt av barnvakt åt Minstingarna , gympa avslutning för Liten 
och som grädde på moset en eftermiddag och kväll
tillsammans med alla våra Prinsar , Prinsessor och SmåPrinsar.
Han blev firad med finfin present , tomtegröt och lakritskladdkaka  .
Ja ni hör ju :-)

Men först från början..........


Köttfärssås och spagetti är mums tycker Minstingen
eller det tycker han ju om all mat förresten .
Har nog aldrig sett en bebis käka lika mycket som han :-) 
Vem som kom på att det är en bra ide att servera det 
när man är ett år och två månader och äter så duktigt själv det kan man ju undra ?
Inte hon som fick ta hand om köket , toan och matvraket him self i a f haha .
SmåPrinsarnas mamma och pappa kom hem lagom när allt var sanerat ,
vi hann sen precis lagom hem och vända innan det var dags
att möta hela familjen igen för Prins L :s gympaavslutning .......






...... där  Mormor fick dagens motion :-)





Efter gympaavslutningen skyndade vi oss raka spåret hem för det riktiga firandet ,
dukat och förberett hade jag som tur var gjort på morgonen.




De stora SmåPrinsarna började med att käka upp dukningsdetaljerna .
Ni vet väl att det är okej att äta bokstavskex om man har
den bokstaven i sitt namn .
Jajamän det är sen gammalt :-)







Å se vem som äntligen fastnade på bild ....
i krona och allt .
Favoritsonen , min manliga Minime :-)



 Finfin present blev pappan uppvaktad med ......
ett bastukit med både dofter , drickbart och snacks .
Den presenten kan jag absolut tänka mig att dela med fadern
 jag lär väl i  a f får ta del av dofterna kan jag tro ,
ölen däremot de får han behålla själv :-)



Ha en riktigt bra start på veckan .
Ses snart igen , då blir det preadventstips för hela slanten .


Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin