måndag 20 augusti 2018

The wedding , en misslyckad lyckad överraskning och något fruktansvärt .






God måndag efter en annorlunda jobbhelg !

En helg med kompledigt halva lördagen för bröllop .
Fler såna jobbhelger tack :-)

Lördagens brudpar ...........
finaste E med sin D in the middle of nowhere.
Att åka trettio mil för att " bara " vara med på vigseln 
var inga som helst problem .
Vi babblade och babblade och babblade lite till 
och njöt av alla vackra vyer runt Kinnekulle 
så de dryga fyra timmarna i bil på små krokiga vägar gick snabbt.

Hur vi som åkt på så många roadtripar genom åren lyckas missa denna delen 
av Sverige är en gåta ,
 Den blanka fläcken här runt Kinnekulle , Vänern och Läckö på 
Sverigekartan ska absolut upptäckas ,
japp nu vet vi vart nästa sväng ska gå .
Hornborgarsjön har vi ju varit vid men resten är obesökt .





Vår fina E blev sååååå himla glad över att vi kom
och hon var som synes fantastiskt vacker .

Från förra helgens bröllop i kyrka till detta borgliga på vackra Hällekis säteri .
Same same but different .




Vi stannade och fikade strax innan vi var framme ......
på ett fik som är känt av en fruktansvärd anledning .
Vem minns inte sommaren för några år sedan just här ?!
Ni får googla Blomberg om ni vill veta eller inte kommer ihåg
för jag vill inte skriva om det hemska här på bloggen .

Men alltså wow vilket ställe !!!
Tips tips om ni har vägarna förbi .......
stanna på Cafe Klostret.
Där och då tänkte vi att nu är kusten klar att lägga upp en bild,
 fotade oss utanför och gjorde så med.
Planen var att vi skulle överraska på vigseln ,
bruden räknade nog inte med att vi skulle åka trettio mil 
allra minst jag som dessutom jobbade helg.
Att hon knappt en timme innan bröllopet skulle kolla Instagram räknade inte V I med !
Men jodå gissa vem som var en av de allra första gillarna?!
Jajjamännn bruden her self , å där rök det överraskningsmomentet haha.
Men det gjorde faktiskt inget ,
hon hade blivit sååååå glad när hon såg oss tre tillsammans och var vi var nånstans 
så D E T  blev bra ändå .


Då var jobbhelgen över och ny vecka på G,
ingen ledighet i sikte förrän fredag däremot en och annan kortdag med börja sent.

Med det önskar jag er alla en riktigt finfin start på veckan .


Kram B


2 kommentarer:

Anneli sa...

Godmorgon! Vilken vacker trio ni är! Haha...Ja så där blir det ju ni ibland med sociala media, och visst tror man att bruden typ är upptagen med annan så där precis innan vigseln. Jamen, tänk! Jag skulle hälsa på mina kompisar Fia och Annika som annars bor i Kalifornien men som har sommarhus i Sverige i närheten av Kinnekulle, och jag körde ner från Mora och de hade bestämt träff med mig precis där på samma kaffe. Deras brorsa ägde det förut och jag kände ju igen det från nyheterna omedelbart då jag kom dit. Tänk att mördaren jobbade i uthusen på andra sidan vägen....Ja, fy vilken fruktansvärd händelse. Man måste vara försiktig även på landet.

Ha en underbar jobbvecka! Ja visst känns det ovant att gå upp tidigt!

Kram, Anneli

Bittan sa...

Haha , jag visste väl att du hade varit där med , mitt ute i ingenstans :-) Ha en go kväll . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin