fredag 20 juli 2018

En oslagbar känsla , inlagd egenodlad gurka och före facitinlägg .......





Sådärja ......
då var första storhandlingen på länge avklarad ,
 semestermaten inhandlad å jag har parkerat mej vid poolen i väntan på 
att mannen ska slutar jobba och vi kan ta semester på riktigt . 
Passar på att kika in en sväng här under tiden .

Själv smygbörjade jag ju semestern redan igår eftermiddag ,
startade den med att skriva en lååååång handlingslista och att lägga in gurka .
Senapsfrön stod överst på listan och givetvis 
kom jag hem med bruna istället för gula .
Spelar roll .......den inlagda gurkan smakar extra gott när man hämtat både den 
och dillen i the garden
med eller utan senapsfrön ..,. gula eller bruna .
Här äts det med ögat och tanken :-)




Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra .
Här är det inte mycket att klaga på .
Sol , blå himmel värme 
och tre oplanerade lediga veckor väntar .
Undrar när det inträffade senast ......
kan inte påminna mej att vi nånsin genom alla år inte haft något bokat .
Det har varit intensivt en längre period nu så detta är helt enligt planen
och så härligt .
Att spontant dra iväg över dagen  , boka hotell vid kusten , en flygbiljett söderut 
turista runtomkring eller bara vara hemma .
Om tre veckor kommer facit :-)





Som vanligt fotar jag det sista jag gör på jobbet inför semestern .
Autosvar och hänvisning på mailen , den känslan är oslagbar :-)



 Ha en finfin fredag .
Det ska jag ha med att fira in semestern på riktigt .

Kram B





2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej finaste Bittan, Jag önskar dig en helt underbar semester! Vad skönt. Hoppas ni får en härlig ledighet. Jag älskar egen inlagd gurka! Lyckost dig som har egenodlad! Bra gjort. Många semesterkramar från din blogg-kompis Anneli :-)

Bittan sa...

Hej hej ! Tack detsamma :-) Förr odlade jag mycket mer ,trädgårdslandet är numera modell överväxt och djungel nu är det minimalt i pallkragar som gäller men lyx är det allt att bara kunna gå ut i trädgården och hämta grönsaker, frukt och bär .
Ha en finfin helg . Kram Bittan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin