Gårdagen ......
en dag som räcker att värma hjärtat länge .
Bara vi
finfint väder
kul shopping
och en massa prat om allt och inget :-)))
En Mammadotterutflykt västerut ,
från tidig morgon till sena kvällen med min fina
älskade lilla Prinsessa.
Pussåkrampådej och tack för en mysig dag .
Ytterligare en härlig dag att stoppa långt in i minnet ,
en sån där dag som jag samlar på .
Kameran fick vara hemma, men några mobilpics blev det i a f.
Hej på er förresten !
Hoppas ni hade en lika bra start på veckan med.
Var vi var ?
Palmer , strandpromenad och Medelhavsvärme .
Nice eller Palma ?
Nääää-Västergötland .
Däää fattalavämmsomhääälst :-)))
känns kanske inte precis som
Borås en måndag i mitten av september
men det är just vad det är .
Let's start from the beginning .....
först blev det Fritzla ,
oh maaaaaj gaaaaadh va mycket fint .
Där borde vi definitivt haft med släpkärran O C H större plånbok .
Fortsatte sen som sagt till Borås där vi
käkade en hothot lunch med utsikt över Viskan.
Inte hothot som i stark mat utan hothot som i
varmt som tusan .
Kan ni tänka er att Moi ,
hon som levde sina tidigare liv
i tropikerna och som älskar värme ,
t o m hon tyckte det och
då hade hon ändå bara en tunn blus på sig.
Alla bord i skuggan eller under markiserna var upptagna
så vi satte oss glatt i solen .
Jo tjena !
I samma stund som vi slog oss ner fattade vi varför de var lediga ......
varmt var bara förnamnet ,
vi höll på att flyta bort redan innan maten serverades .
Om jag klagar på värmen ?
Nä inte alls ,
men jeans och boots var inte det allra bästa valet till den tunna blusen,
däremot njuter jag för fullt att det tydligen ska hålla i sig .
Fram med bikinin igen !
Efter Borås blev det småvägar till Dalsjöfors och Le o Landa .
Vi lyckas alltid pricka in när goa Laila packar upp nyheter,
så även igår .
Hoppsan , massa snyggelisnygga nödvändiga höstnyheter .
Le o Landa är nog en av de få butiker jag vet
där man alltid får en kram av ägarinnan .
Istället för att åka Göteborgsvägen hemåt från Dalsjöfors
fortsatte vi ut på vischan och helt plötsligt dök det upp ett fik
O C H en fotbollsminigolfbana !
Är det nån som testat att spela det ?
Frisbeegolf, äventyrsgolf , ja visst men fotbollsgolf var nåt nytt .
Har aldrig ens hört talas om det .
Vi skippade golfen , beställde våfflor och
njöt av sjöutsikten i solen istället .
Dock utan palmer men det fick gå ändå .
Innan vi åkte hemåt hamnade vi på ytterligare ett ställe
och äntligen funkade tjejmatten .
Yihaaaaaaa !
Där tjänade Bittan pengar ,
en masssssssa lover som det heter på bakgatorna.
Gårdagen var som ni förstår inte bara lyckad och mysig ,
den gick ihop sig med .......
eller i a f typ nästan :-)))
Vad som fick följa med hem ska ni få se sen.
Hösten , vintern och ett och annat partaj är
räddat om man säger som så .
Ha en bra dag ,
här är det snart slut på myset och ledigheten.
Mot La Stada.
Kram Bittan


Men så otroligt, palmer vid åpromenaden och härlig shopping med våfflor etc.
SvaraRaderaFörstår att det var en dag att lägga längst in i minnet! ♥︎
Ja vädret och sällskapet kan man ju i a f inte klaga på ,
Raderainte resten heller för den delen :-))) Kram B
Vad trevligt , ni har åkt runt i mina trakter. Visst är det fint i Vegby brukar ta en cykeltur dit på vår asfalterade banvall ut med sjön . Var ni inte i Gällstad och besökte butikerna där.
SvaraRadera