torsdag 22 april 2021

Att sitta ihop ändå och det man INTE vill eller ska behöva skriva


Det hade inte gjort ett dugg om meteorologerna haft totalt fel
men tyvärr stämde väderprognosen nästan exakt på min lediga helg mitt i veckan

I förrgår satt jag barbent i klänning i en solstol
och beundrade marken i vår skog som var helt vit av vitsippor,
igår var det sol varvat med moln och lite lite kallare.  
Idag är det vitt av helt annat slag än blommor på marken!
Av vad varken vill eller borde jag inte behöva skriva den 22 april ......
men jodå det börjar på s slutar på ö med ett n emellan!
Det verkar som om även vädret är galet i denna upp och nervända pandemivärld
eller så är det väl helt enkelt bara vanligt aprilväder?!

Ja ja nu är det som det är och ingen ide att lägga energi 
på det som man ändå inte kan påverka.

Men att det inte blir nån fortsättning med jobbande/fotograferande 
eller dokumentering på trädgårdsprojektet idag är inte svårt att räkna ut.
Jag ska istället passa på att göra roliga saker inne nu på förmiddagen och sen blir det 
annat skoj, sånt som inte heller är väderberoende. 
Nämligen att hämta de små på förskolan tidigt och sen tillbringa dagen med dem:-)
Det där med att har man inget planerat en ledig dag så löser det sig,
jodå det stämde idag med.

Mannen tog bara ledigt igår men jag sitter som synes ihop med honom ändå.
Dubbelt upp t o m.
Det stora hjärtsmycket fick jag på hmmmmm vår trettioårsdag,
tror jag att det var .......är väl bäst att tillägga.
De lite mindre som är graverade överraskade han med som julklapp nu i julas:-)

Ha en fin torsdag för mej är det söndag då veckan börjar med lång 
jobbhelg imorgon.

Kram B 






 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin